پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آب پاکی وزیر ورزش روی دست سرخابی‌ها

برای باشگاه‌های خصوصی هزینه نمی‌کنیم
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 346174
معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: احمد ناطق نوری دنبال مجوز است اما فکر می‌کنم باید برای افراد دیگر فرصت ایجاد کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم نصرالله سجادی در پایان مجمع عمومی فدراسیون شطرنج اظهار داشت: در این جلسه گزارش سال ۹۱ و بخشی از عملکرد فدر اسیون در سال ۹۲ ارائه شد. همچنین گزارش مالی، بازرس و حسابرس رسمی هم در دستور کار جلسه قرار داشت. اعضای مجمع به اتفاق موارد عنوان شده را مورد تائید قرار دادند، البته نکاتی هم وجود داشت که در موردشان سوالاتی پرسیده شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد فدر اسیون شطرنج رضایت دارید، گفت: انشاءالله که خدا راضی باشد و من از عملکرد شطرنج راضی هستم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال کلا پول کمی به وزارت ورزش داده شده که به همان میزان به استان‌ها داده‌ایم. امیدوارم در پرداخت بعدی، وزارت ورزش مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

سجادی یادآور شد: شطرنج از جمله رشته‌‌های سهل‌الوصول است و مانند خیلی از رشته‌ها به ورزشگاه و یا تجهیزات خیلی خاصی نیاز ندارد. یکی از دیگر از مزایای شطرنج این است که محدوده سنی ندارد و برای شطرنج بازی کردن توانایی خاصی به جز توانایی‌های ذهنی نیاز نیست، پس همه می‌توانند شطرنج بازی کنند. باید بیشتر کار کنیم تا فدراسیون هم سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش داشته باشد، ضمن اینکه شطرنج می‌تواند اوقات فراغت جامعه را پر کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اسپانسر تیم ملی فوتبال با ارسال پیامک‌هایی به مردم ایران خواستار کمک مالی به تیم ملی فوتبال شده است و آیا این اقدام برای فدراسیونی به بزرگی فوتبال زشت نیست؟ گفت: من در روزنامه این مطالب را خواندم و بلافاصله با آقای کفاشیان تماس گرفته و در این مورد صحبت کردم. قرار نیست مطلبی مخفی بماند. ایشان به من توضیح داد که اینگونه نیست و من گفتم بسیار زشت است که این اتفاق رخ دهد. حمایت کننده مالی باید مطابق قراردادش عمل کند و من فکر می‌کنم اگر چنین باشد، خیلی زشت است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا قصد جریمه فدراسیون فوتبال را ندارید، یادآور شد: من خودم این موضوع را دیدم اما فدراسیون فوتبال پولی ندارد که بخواهیم جریمه‌اش هم بکنیم.

سجادی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش و جوانان قصد حمایت از باشگاه‌هایی مانند آرارات که دارای نیروهای خوبی چه از نظر انسانی و چه از نظر تجهیزاتی هستند را ندارد و نمی‌خواهد به احیای آنها کمک کند، تصریح کرد: باشگاه‌ها هیئت مدیره دارند، خصوصا باشگاه‌های بخش خصوصی. ما اجازه نداریم که برای آنها هزینه کنیم. این باشگاه‌ها باید این موضوع را بدانند و خودشان دنبال منابع مالی باشند. باید درآمدزا باشند. آرارات با این سرمایه خوبی که دارد تا به حال هم همین گونه پابرجا بوده و آنها خودشان می‌توانند خودگردان باشند و خودشان مشکلات‌ را حل کنند.

وی در خصوص برگزاری انتخابات چند فدراسیون باقی‌مانده، یادآور شد: فکر می‌کنم تا پایان سال انتخابات ۲ فدراسیون دیگر هم برگزار شود. البته تا پایان سال فرصت زیادی نداریم اما حتما انتخابات برگزار خواهد شد و سایر فدراسیون‌ها هم اوایل سال آینده انتخابات‌شان برگزار می‌شود. طی هفته آینده زمان برگزاری مجمع ۲ فدراسیون اعلام خواهد شد.

سجادی در مورد احمد ناطق نوری و بحث مجوز حضورش در انتخابات فدراسیون بوکس گفت: ناطق نوری از وزرات بهداشت به دنبال مجوز است. هر کسی از هر وزارتخانه‌ای که بازنشسته شده باید مجوز خود را بگیرد. ایشان هم از همان‌جا تقاضا داده است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا از حضور ناطق در انتخابات فدراسیون بوکس استقبال می‌کنید، تاکید کرد:‌ در کمیسیون اجتماعی آدم‌های متفکری هستند. در آنجا وزرا قرار دارند و می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند که چه کسی به کار برگردد؟ در مجموع فکر می‌کنم باید فرصت را برای افراد دیگر ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *