چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱۰
۳۶

واکنش روحانی به افشاگری علیه صالحی امیری

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 324554
رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان در چارچوب مصالح و وظایف قانونی خود عمل کرده و ما گله‌ای از این نظر به آنها نداریم.
واکنش روحانی به افشاگری علیه صالحی امیری
به گزارش جهان، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در بخشی از جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان به اکثریت اعضای کابینه در جلسات پیشین گفت: البته طبیعی است که دوست داشتیم در همان ۲۴ مرداد همه وزرای معرفی شده رأی اعتماد می‌گرفتند و ما می‌توانستیم کار را با برنامه ریزی دقیق آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دارای وظایف قانونی است، ادامه داد: نمایندگان در چارچوب مصالح، قانون و آئین‌نامه داخلی مجلس عمل می‌کنند و ما از این نظر گله‌ای نداریم.

رئیس‌جمهور با تشکر از سلطانی‌فر و صالحی‌امیری دو وزیر پیشنهادی قبلی که نتوانستند از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند، گفت: آقای صالحی‌امیری حدود دو ماه سرپرست این وزارتخانه بود و به وظایف خود عمل کرد البته مطالبی که در جلسه رأی اعتماد وی گفته شد می‌توانست با بیان نرمتری مطرح شود و این حق طبیعی او بود که از خودش دفاع کند.


رئیس کابینه ادامه داد: عدم حاشیه‌پردازی در مجلس از سوی صالحی‌امیری همان خط مشی دولت بود که وی نیز آن را دنبال کرد.

دفاع تلویحی از انتصاب میلی منفرد


روحانی با بیان اینکه کسانی که از مجلس رأی اعتماد نگرفتند حدوداً رأی ۴۰ درصد نمایندگان را به خود اختصاص داده‌اند، ابراز داشت: این موضوع برای همه روشن باشد که فردی که ۴۰ درصد حمایت نمایندگان را دارد مطمئناً برای سمت‌های پایین‌تر از وزارت رأی خوبی دارد و این رأی پشتوانه فعالیت سیاسی این عزیزان خواهد بود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت تابع نظر اکثریت نمایندگان مردم است، اظهار داشت: برای همین ما می‌گوییم همه باید تابع نظر مردم در ۲۴ خرداد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام

آقای رئیس جمهور میزان و وزن افراد بستگی به اختلاف رای از حد نصاب دارد. انتخاب رئیس جمهوری با کمتر از یک درصد بیش از حد نصاب 50 درصد ایجاب نمیکند در کمتر از 100 روز بیش از 1000 عزل و نصب داشته باشید!! حتی اگر 100 درصد آراء را هم می داشتید تعویض کلی مدیران ارشد نظام خطا بود خصوصا که واردین به چرخه مدیریت کشور نه تنها از شایسته ها نیستند که بعضا افراد مسئله دار دوره اصلاحات می باشند.
یک کلام همه شما ها افراطی هستید ....
تو خوبییییییی!!!!
دو تا کلمه هست که اگه از شما و رئیس بزرگتون بگیریم دیگه حرفی برا گفتن ندارید:
افراطی و تندرو
Iran, Islamic Republic of
شما چیز دیگه ای بلد نیستی بگی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای رییس جمهور چرا شماها تابع نظر مردم درسال 88 نشدید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تابع می شدند فقط در صورتی رای مردم دلخواه آنها باشد وگرنه تابع آنور آبند.
اینها دموکراسی را به شرط چاقو قبول دارند
و زمانی با جمهوریت و قانون مخالفت نمی کنند که آنها رای بیاورند
Iran, Islamic Republic of
اینا معنای دموکراسی را هنوز نفهمیده اند ؟! دموکراسی یعنی اگه اینها رای آوردن کسی حق نداره حرف بزنه و همه باید تابع اکثریت باشند و اگه حرفی هم دارند نباید علنی بگن چون افراطی اند و...
اما اگه رای نیارن : 1) تقلب شده ، 2) مردم شعور نداشتن و رشد سیاسی نکرده اند!

دانشگاه آزاد را فراموش نکنید ! جاسبی بعد از 29 سال میخواست برکنار بشه نمی ذاشتند ! بعد از اونهمه فراز و نشیب و طی مراحل قانونی ، آخرش هم آن مرد (رییس هیئت امنا) حکم را امضا نکرد !!! اما ...
بعد از انتخابات در حالیکه رییس جدید هنوز دو سال هم از حکمش نگذشته بود و از نظر کاری هم ایرادی به او وارد نبود به دلیل "فضای بعد از انتخابات" به طرفه العینی برکنار کردند و گفتند :
"دانشگاه آزاد به اعتدال برگشت" !!!

پ.ن. تیتر سایت هاشمی بعد از عزل رییس دانشگاه آزاد
مهدی
یادتونه سال 88 چطور این توهین رو تو جامعه رواج دادن که مردم به خاطر سیب زمینی به دولت رای دادن؟! یادتونه میگفتن به خاطر کیک و ساندیس تو راهپیماییها شرکت میکنن؟!
حالا الآن میگن مردم به اعتدال رای دادن!!
ظاهراً هروقت خودشون رای میارن اوضاع عوض میشه!
سرور
برای همین با سیب زمینی مشکل دارند و نرخ آن را به کیلویی 2500 تومان رسانده اند!
Iran, Islamic Republic of
البته خود ایشون هم با درصد ناچیزی رئیس جمهور شدن! و این به معنی این نیست که همه ی مردم به ایشون رای دادن!!! البته این استدلال عین استدلال خود ایشون هست (هر چند استدلال درستی نیست)!!!!
با این حال ایشون رئیس جمهور ما هستند و در راستای مصالح نظام باید مورد کمک همه ی مردم باشند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
این حرف دیگر از آن حرفهاست که تابع 24 خرداد باشیم. احمدی نژاد هم همین حرف را گفت و به او خرده گرفتیم آقای روحانی هرکس جای خودش نشسته نماینده هم جایگاه نمایندگی و نظارت از طرف مردم را دارد بنابراین اینکه تابع نظر مردم در 24 خرداد باشیم حرف بی ربطی است مردم 24 خرداد به شما چک سفید امضا نداده اند که فعال مایشاء باشید شما و همه و نمایندگان باید تابع قانون باشید و قانون برای شما خطوطی را ترسیم کرده لطف کنید در چارچوب قانون حرکت کنید نظر مردم 24 خرداد هم مطمئنا همین است و نه بیشتر و نه کمتر بلاخره مجلس یک مجمع از عقلای کشور هستند که به صلاح ندیدند آن چند نفر که شما معرفی کرده بودید در آن جایگاه قرار بگیرند و البته عملکرد آنها هم نشان میدهد که مجلس درست تشخیص داده است پس شما سعی کنید آرائتان را با رعایت قانون حراست کنید
انشاءالله هروقت آقای رئیس جمهور رای صددرصدی مردم رو کسب کردن نمایندگان مردم تابع 24خرداد می شن اصلا مجلس تعطیل می کنن فقط رئیس جمهور نظر می ده با رای 50و اندی درصدی که نمی شه تابع صددرصدی بود تازه اگه آقای رئیس جمهور مثل خزانه خالی چرتکه نندازن و یه جو انصاف داشته باشن نماینده ها در رای اعتماد به وزرا خیلی بیشتراز 50واندی درصد تابع 24 خرداد بودن
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا برای آقایان روحانی و هاشمی، رای مردم وقتی محترم و باارزش میشود که مطابق نظر آقایان باشد. در غیر این صورت آرای مردم پوپولیستی و عوامانه تعبیر میشود!!
آقای رئیس جمهور مبنای 40درصد اعتماد نمایندگان برای احراز پست های پایین تر را اگر قبول دارید اولا چرا شما در خصوص دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که رای مستقیم مردم را داشتند اعمال نکردید ثانیا این توجیه برای اقدامات وزیر علوم در انتصاب معاونین و مشاورین الوده به فتنه جاری نیست چراکه مبنای احراز مدیریت میانی تخصص و صلاحیت های عمومی است و این افراد صلاحیت عمومی ندارند ثالثا برخلاف ادعای وزیر علوم این اظهارات شما بخوبی نشان می دهد که جنابعالی در این انتصابات نقش مستقیم داشته اید
تو دولت این اقا از زمین به اسمون می باره انگار
وقتی میگه از کل مجلس 40 درصد وزیرای پیشنهادیمو قبول دارن یاد اون مثلی افتادم که او بابا در دادگاه می گفت من شاکی رو نزدم بلکه خودش با چشم اومد تو مشت من!!!
حالا این اقا هم مردمو هالو فرض کرده که برای توجیه انتصابات بودار و فتنه آلود و افراطیش اینطور دلیل می تراشه
نه اقا ماهیت دروغین اعتدال در دولت شما لو رفته
ضمن تاييد شما اينهم بايد اضافه كنيم كه اگر فرد مورد نظر شما در اون فضاي همراهي مجلس 40 درصد راي آورده حالا با اين انتصابش به معاونت وزير باعث ميشه كه خود وزير هم اگر استيضاح بشه ديگه رأي نياره. لطفا از رأي مجلس سوءاستفاده نكنيد. رهبري فرمودند مردم بايد بيدار باشند و ما بيداريم.
بانظرتون موافقم
حسن
جناب آقای رئیس جمهور بهتر است خودتان تابع نظر مردم در 24 خرداد باشید مردم به اعتدال رای دادند خیلی بیشتر از درصد رایتان در انتصابات دولت شما از افراطیون (اگر نگوئیم فتنه گران و خائنین) استفاده شده است
علی
جناب آقای روحانی: جنابعالی پس از اینکه در مجلس قسم یاد کردید و پس از آنکه حکم تنفیذ خود را از دست رهبری دریافت نمودید رییس جمهور همه مردم با همه نظرات هستید و در هیچ جایی از قانون اساسی و عادی چنین حقی برای جنابعالی ایجاد نشده است که 49% از مردم را به صورت مستفیم و غیر مستقیم با الفاظی نظیر تندرو , خشونت گرا , افراطی , بی تدبیر و .... مورد خطاب قرار دهید ؟؟!! و این را بدانید که مردم عزیز ایران آگاه تر و با شعورتر از این هستند که با لفاظی های تفرقه انگیز که متاسفانه به دور از انتظار از زبان دومین مقام عالی کشور بیان گردید در مقابل یکدیگر قرار گیرند. مردم به همه نیروهای وفادار در چهارچوب نظام اسلامی باور دارند و رمز تعالی و موفقیت کشور عزیزمان ایران را در وحدت و همدلی و استفاده از منابع داخلی و منابع انسانی کارآمد و دلسوز و فارغ از هرگونه فتنه گری و سیاست زدگی میدانند . حرمت همگان را پاس دارید همانگونه که مردم حرمت یکدیگر و حرمت مسؤلین را پاس میدارند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
البته مردم می بایست هوشیار می بودن. اون موقعی که آقای روحانی هنوز کاره ای نبودن و در مناظره فریاد می زد و بعد که دید خیلی ضایع شد گفت: "من با صدای رسا صحبت کردم" همون موقع می بایست فهمید که اگه رای بیاره "صدای رسا" به داس و کمباین و .. تبدیل میشه.
اصلا زدى وسط خال ، حق گفتى
دكتر مزور
شماها كه براي پايمال كردن حرف و حق مردم در سال 88 كودتا كرديد و مردم را به شورش خياباني دعوت كرديد ان زمان يادتان نبود كه مردم با 25 ميليون راي رئيس جمهور خود را انتخاب كردند . از اين شيوه قمارباز ها دست برداريد تازمانيكه بازي به نفعشان است فرايند بازي را قبول دارند و زمانيكه احساس مي كنند در حال باخت هستند زير ميز مي زنند وبازي را بهم مي ريزند و...؟!
رئیس‌جمهور كه ميگن: "همه باید تابع نظر مردم در ۲۴ خرداد باشیم."
ايشون لابد براي رأي مردم به نمايندگان مجلس هم ارزش قائل باشند. در ضمن تابعيت از رأي مردم در 24 خرداد به اين معناست كه حدود 50 درصد هم نظري غير از نظر شما دارند و شما بايد همانطور كه بارها ادعا كرده ايد در عمل هم رئيس جمهور همه مردم باشيد. و نه فقط عده اي افراطی اصلاح طلب نما.
United States
اگه اینجوره قالیباف هم برای معاونت رییس جمهوری دارای رای مردمی و پشتوانه مردمی هست
محسن
Iran, Islamic Republic of
از دولت راستگویان این حرف بعیده...
Iran, Islamic Republic of
دوستان تندروي نكنيد .
راه اعتدال پيشه كنيد .
Iran, Islamic Republic of
میشه دقیقا اعتدال رو معنی کنید!؟! اعتدال یعنی همون رفسنجانی دیگه!؟!
اقای روحانی فراموش نکنید که بیش از 50 میلیون نفر واجد رای بودند که شما 18 میلیون رای اوردید در حقیقت شما رای 36 در صد را دارید نه 50 در صد را و در طول تاریخ جمهوری اسلامی ضعیف ترین رای را شما کسب کرده اید
دست از پا درازتر برگشتن اقای ظریف را به اقای روحانی و کابینه اعتدال تبریک و تهنیت عزض میکنیم

با توجه به این همه چاپلوسی و کوتاه امدن و خنده های ذلیلانه در برابر اشتون
محمد
....
1پس آن 49درصدی که به روحانی رای ندادندباید چه سمتهایی داشته باشند!!
2معلوم شدمیلی منفردبرای فعالیت سیاسی میخواسته وزیربشود
محمد
...چنین استدلال ضعیفی از سوی یک رییس جمهور نوبره والله . آیا با سیاست و شعار ایشالله .. میتوان مملکت داری کرد و سرنوشت مردم حتی یک روستا رو دست یه عده متهم داد ؟ براتون واقعاً متاسفم
پیام 24 خرداد مردم و نه دی یک چیز است فتنه گران حق نقش آفرینی در هیچیک از سطوح نظام را ندارند.
اين است قلمبه اعتدال و تدبير.
ابوذر
United States
سلام چرا رییس جمهور محترم از کاندیداهای رقیب خودشان که میلیون ها رای دارند با همین بهانه استفاده مفید نمی کند ؟