کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش روحانی به افشاگری علیه صالحی امیری

19 آبان 1392 ساعت 8:54

رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان در چارچوب مصالح و وظایف قانونی خود عمل کرده و ما گله‌ای از این نظر به آنها نداریم.


به گزارش جهان، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در بخشی از جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان به اکثریت اعضای کابینه در جلسات پیشین گفت: البته طبیعی است که دوست داشتیم در همان ۲۴ مرداد همه وزرای معرفی شده رأی اعتماد می‌گرفتند و ما می‌توانستیم کار را با برنامه ریزی دقیق آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دارای وظایف قانونی است، ادامه داد: نمایندگان در چارچوب مصالح، قانون و آئین‌نامه داخلی مجلس عمل می‌کنند و ما از این نظر گله‌ای نداریم.

رئیس‌جمهور با تشکر از سلطانی‌فر و صالحی‌امیری دو وزیر پیشنهادی قبلی که نتوانستند از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند، گفت: آقای صالحی‌امیری حدود دو ماه سرپرست این وزارتخانه بود و به وظایف خود عمل کرد البته مطالبی که در جلسه رأی اعتماد وی گفته شد می‌توانست با بیان نرمتری مطرح شود و این حق طبیعی او بود که از خودش دفاع کند.

حکم جلب صالحی امیری در سال ۸۹ هنوز اجرایی نشده است/ ماجرای گرفتن رشوه ۳۰۰ میلیونی

رئیس کابینه ادامه داد: عدم حاشیه‌پردازی در مجلس از سوی صالحی‌امیری همان خط مشی دولت بود که وی نیز آن را دنبال کرد.

دفاع تلویحی از انتصاب میلی منفرد


روحانی با بیان اینکه کسانی که از مجلس رأی اعتماد نگرفتند حدوداً رأی ۴۰ درصد نمایندگان را به خود اختصاص داده‌اند، ابراز داشت: این موضوع برای همه روشن باشد که فردی که ۴۰ درصد حمایت نمایندگان را دارد مطمئناً برای سمت‌های پایین‌تر از وزارت رأی خوبی دارد و این رأی پشتوانه فعالیت سیاسی این عزیزان خواهد بود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت تابع نظر اکثریت نمایندگان مردم است، اظهار داشت: برای همین ما می‌گوییم همه باید تابع نظر مردم در ۲۴ خرداد باشیم.


کد مطلب: 324554

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/324554/واکنش-روحانی-افشاگری-علیه-صالحی-امیری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com