يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مرز سراوان کاملا مسدود می‌شود

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 323825
فرمانده ناجا گفت: تا پایان سال ۹۳ حدود ۷۰ درصد کلانتریها استانداردسازی می شوند و طرح مدیریت کیفیت در نیروی انتظای( مکنا) در این کلانتریها اجرا خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران مازندران و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره تجهیز کلانتریها یادآورشد: طرح "مکنا" در ناجا از یکسال پیش آغاز شده وبیشتر کلانتریهای با رقابت سازنده در تلاش هستند تا استانداردهای لازم و گواهینامه را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: طرح "مکنا" در سه حوزه مطلوبیت فیزیکی، تجیهزات اداری، ساختمان، استاندارد بودن، در بعد رفتاری با مردم، ارباب رجوع و متهمان و در بعد فرایندی یعنی اصلاح روشهای اداری، ایجاد سهولت برای خدمات رسانی به مردم را شامل می شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از کلانتریهای توانستند به برخی از این استانداردها و گواهینامه ها دست یابند و بنظر می رسد تا پایان سال ۹۳ حدود ۷۰ درصد کلانتریها به این استانداردها دست یابند.

سردار احمدی مقدم یادآورشد: طرح تجهیز و توسعه کلانتریها، طرحی برای توسعه خدمات و افزایش خدمات رضایتمندانه تر برای مردم است.

آهنگ مطلوب طرح انسداد مرزها

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر روند اجرای طرح انسداد مرز گفت: این طرح که با اولویت مرزهای شرقی و شمال شرق کشور بوده، آهنگ خوبی داشته و متاسفانه اعتبارات مرزی محقق نمی شود.

سردار احمدی مقدم یادآورشد: در ابتدای طرح، تورم که لحاظ نشده و عدد کل اعتبارات مرزی هرساله کاهش یافته است و سال گذشته کامل تحقق نیافت، امسال نیز بعید است که اعتبارات کامل تحقق داشته باشد و امیدواریم در سال آینده بودجه لازم پیش بینی شود.

فرمانده ناجا گفت: با این حال، ناجا روند کار را کند نکرده و با استفاده از ادوات مهندسی ناجا و سپاه، کار ادامه می یابد و اگرچه کار سخت شده ولی متوقف نشده است و به حمایت بیشتری نیاز داریم.

وی افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم تا دو سال باقیمانده به پایان برنامه ، گامهای اولیه را در زمینه انسداد مرزها برداریم و گامهای تکمیلی را برای برنامه بعدی موکول می کنیم.

مرز سراوان کامل مسدود می شود

فرمانده نیروی انتنظامی جمهروی اسلامی بیان داشت: حدود ۱۵۰ کیلومتر از مرز سراوان باقیمانده تا کاملا مسدود شود و حاکمیت خود را در مرز برقرار کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره طرح جمع آوری ماهواره گفت: همان برنامه قبلی ادامه می یابد و اجرای قانون مدنظر نیروی انتظامی است و برخورد با جرایم مشهود همانطور که قانون مشخص کرده است، وظیفه ماست ودر تلاشیم تا با کمک مردم این قانون را اجرا کنیم.

سردار احمدی مقدم یادآورشد: مسیر نیروی انتظامی در زمینه جمع آوری ماهواره، اجرای قانون است.

طرح تفکیک ۱۱۰ از کلانتریها در مراکز استانها اجرا شد

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر طرح استقلال ۱۱۰ و تفکیک آن از کلانتریها گفت: این طرح در همه مراکز استانها انجام می شود و تاکنون در چند مرکز استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه نتایج اجرای این طرح بسیار مثبت بوده است، گفت: طرح استقلال ۱۱۰ در همه مراکز استانها اجرا می شود.

سردار احمدی مقدم درباره اقدامات ناجا در سالجاری گفت: از سال قبل که افزایش تورم را شاهد بودیم با افزایش سرقت ها روبرو شدیم ولی با این حال همه جرایم در همه سالها از جمله امسال، رو به کاهش است.

کاهش انواع جرایم

وی گفت: انواع جرایم، مثل جرایم خشن، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، قتل، تصادفات روبه کاهش است و تنها جرائمی که شاهد هستیم سرقتهاست.

سردار احمدی مقدم گفت: سرقتها در ابتدای سال جاری با کاهش مواجه بود ولی از خرداد ماه روی خط افقی و در چندماه اخیر نیز شاهد کاهش سرقتها بوده ایم.

وی با اشاره به ایام محرم گفت: فضای محرم، اقدام مهم فرهنگی است و آحاد مردم خود را مکلف می داند ارزشها را رعایت کنند وبه شئونات دینی توجه بیشتری داشته باشند.

سردار احمدی مقدم یادآورشد: تلاش ما در ایام محرم تسهیل عزاداریها، روانسازی ترافیک و برقراری امنیت دستجات عزاداری است.

وی اظهار داشت: زمانی شایعه شده بود که نیروی انتظامی جلوی علمهای عزاداری را می گیرد که ما دخالتی در این حوزه نداریم و اگر هیئات بخواهند علم کشی و دسته روی داشته باشند با راهنمایی و رانندگی هماهنگی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *