پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حمایت مالی واطلاعاتی۵کشورازگروهک‌ها

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 321946
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از زمانی که بر کنترل این مناطق تمرکز کردیم، تهدیدات مختلفی از ناحیه گروهک‌ها و اشرار نسبت به نیروهای مرزبانی صورت گرفت. با توجه به اقدامات مرزبانی شاهد هستیم امروز این تهدیدات به نقطه صفر مرزی کشیده شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست مرزبانان کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه روز گذشته شرق کشور اظهار داشت: حادثه روز گذشته تنها حادثه این‌چنینی نیست و در اواخر سال گذشته و سال جاری ده‌ها مورد تعرض به واحدهای گشتی و نیروهای کمین مرزبانی صورت گرفته است که در بسیاری موارد اشرار با دادن تلفات سنگین منطقه را ترک کرده‌اند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه افزود: منطقه سراوان و مناطقی از این دست عمدتاً مسیرهایی بودند که در گذشته برای تردد تروریست‌ها و انواع و اقسام قاچاق از آنها استفاده می‌شد ولی از زمانی که ما روی کنترل این مناطق تمرکز کردیم، تهدیدات مختلفی از ناحیه گروهک‌ها و اشرار نسبت به نیروهای مرزبانی صورت گرفته است. ازاین‌رو با توجه به اقدامات مرزبانی شاهد هستیم که امروز این تهدیدات به نقطه صفر مرزی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه چند کشور در تهییج و دادن اطلاعات به گروهک‌ها دست دارند، تصریح کرد: سال گذشته ما اطلاعاتی را در اختیار مسئولان قرار دادیم که نشان می‌داد روند اقدام علیه کشور با پشتیبانی تعدادی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جانب گروهک‌های معاند انجام می‌شود و طبق اطلاعات موجود دو کشور در جهت ساپورت مالی و حداقل ۳ کشور در جهت حمایت‌های اطلاعاتی از این گروهک‌ها دست دارند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده در کنترل مرزها امروز افراد و گروه‌های بدون پشتوانه توان حرکت ایذایی را در منطقه ندارند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در تشریح جزئیات حادثه روز گذشته نیز عنوان کرد: ساعت ۴:۲۰ دقیقه بعدازظهر یکی از واحدهای مرزبانی که وظیفه استقرار نفرات را در کمین‌ها به‌عهده داشت مورد تهاجم تروریست‌هایی قرار گرفت که از قبل در آن نقطه مستقر شده بودند ولی علی‌رغم شرایط نابرابر مأموران مرزبانی واکنش نشان دادند و شجاعانه مقاومت کردند.

وی ادامه داد: پس از درگیری نیروهای بعدی مرزبانی وارد ماجرا شدند و اشرار با استفاده از تاریکی شب توانستند از راه‌های مختلف به آن‌سوی مرز فرار کنند ولی هنوز از میزان خسارات وارده به آنها اطلاعاتی در دست نیست.

ذوالفقاری شهدای حادثه دیروز را ۱۱ تن سرباز و ۳ کادر درجه‌دار نیروهای مرزبانی دانست و تأکید کرد: پس از این ماجرا ما ۳ تن از مرزبان‌های کشور پاکستان را فراخواندیم و ضمن دادن اطلاعات، اعتراضات شدید خود را نسبت به تهدیدات صورت گرفته از آن‌سوی مرز و تیراندازی‌های کور به آنها اعلام کردیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تأکید کرد: نمونه‌هایی از تیراندازی‌های کور در مناطق مرزی افغانستان و در خاک افغانستان نیز انجام می‌شود که ضمن اطلاع‌رسانی به وزارت خارجه تاکتیک‌های خود را در مقابله با تهدیدات مرزی تغییر داده‌ایم و طرح‌های ویژه‌ای را در منطقه سراوان و مناطق مشابه در دست داریم.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه طوایف و مردم مرز‌نشین هیچ‌گونه ارتباط سازمان‌یافته‌ای با گروهک‌ها ندارند ولی اشرار در صدد ارتباط‌گیری با آنها هستند و خوشبختانه شاهدیم که علمای اهل تسنن و نخبگان و سران طوایف با این‌گونه حرکات مخالفت می‌کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی همچنین اقدامات مرزی منطقه را با توجه به وضعیت جغرافیایی آن محدود دانست و گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی ما به‌دنبال تکمیل کنترل و انسداد مرزها هستیم.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: شهدای سرباز روز گذشته نیز همچون دیگر شهدا تابع مقررات بنیاد شهید هستند و هر آنچه برای دیگر شهیدان در نظر گرفته می‌شود برای آنها نیز جاری است و تفاوتی میان نیروهای کادر و وظیفه از نظر تشخیص شهادت وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *