شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نوبخت:منابع بودجه۹۲قابل تحقق نیست

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 321115
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد که منابع پیش‌بینی شده برای بودجه سال ۹۲ قابل تحقق نیست و به همین دلیل مشکلاتی برای ما پیش آمده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با حضور در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان، به عنوان نماینده دولت در زمینه لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۲ از وکلای ملت به پاس موافقتشان با در دستور کار قرار گرفتن لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲ قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه قصد دارم در سخنانم پاسخ مخالفان که از سوی دلسوزی مطرح شد را بدهم تصریح کرد: آنچه امروز تصویب می‌کنیم برای رفع معضلات بودجه سال ۹۲ است و امیدواریم که این آمادگی برای لایحه بودجه ۹۳ نیز در نمایندگان وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: همه مخالفان و موافقان می‌دانند که منابع پیش‌بینی شده برای بودجه ۹۲ قابل تحقق نیست، البته عملکرد ۷ ماه گذشته تائید می‌کند که ما باید منابع جدیدی را برای هزینه‌ها در نظر بگیریم.

نوبخت اضافه کرد: البته ممکن است درباره میزان منابعی که تامین نمی‌شود اختلاف‌نظر‌هایی وجود داشته باشد اما طبق آمار قطعا برخی از منابع بودجه قابل تامین نیست.

وی با ابراز تاسف نسبت به یکی از بند‌های قانون بودجه سال ۹۲ گفت: در این قانون در یکی از بند‌ها مشکلی وجود دارد که طی آن دولت اجازه ندارد بیش از ۱۰ درصد اختلاف تخصیص داشته باشد.

نوبخت با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع برخی از طرح‌ها در سال ۹۲ یا ۹۳ ممکن است به مشکلاتی بربخورند خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که آن پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم اما مانع ذکر شده در سر راه ما وجود دارد. البته کمیسیون برنامه آن مشکل را حل کرد که من از این بابت از آنها قدردانی می‌کنم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر امکان تخصیص به ما داده نشود ما دیگر توانایی پرداخت حقوق کارمندان دولت را نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *