يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

برخورددواتوبوس زائران ایرانی درعرفات

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 319429
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: دیروز بر اثر برخورد دو اتوبوس زائران ایرانی در عرفات ۱۴ زائر احرام بسته مجروح شدند اما با ارائه خدمات درمانی این زائران از انجام اعمال بازنماندند.
به گزارش جهان، ولید دنده‌بر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دیروز همزمان با ورود زائران ایرانی به سرزمین عرفات دو اتوبوس با هم برخورد کردند و متأسفانه ۱۴ زائر احرام بسته که از خراسان رضوی و سبزوار راهی سرزمین وحی شده بودند دچار جراحت شدند.

وی گفت: همزمان تیم پزشکی وارد صحنه شد و ۱۴ مجروح به پلی‌کلینیک اورژانسی صحرایی عرفات منتقل شدند و خدمات درمانی به آنها ارائه شد.

دنده بر با تأکید بر اینکه در بین این مجروحان دو نفر مشکوک به شکستگی اعضای بدن بودند افزود: هر دو زائر برای عکسبرداری به بیمارستان مکه اعزام شده و مجدداً به عرفات انتقال داده شدند و اکنون حال عمومی هر ۱۴ زائر مجروح خوب است و مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد خدمات ارائه شده درمانی در پلی‌کلینیک اورژانسی مستقر در عرفان خاطرنشان کرد: از روز گذشته ۴۰۰ مراجعه برای ویزیت عمومی به این پلی‌کلینیک داشته‌ایم و ۴۰۰ ویزیت تخصصی انجام شده و در نهایت ۴۰ مورد بستری در بخش اورژانس داشته‌ایم.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه به دلیل تردد زائران با دمپایی در مسیر عرفات معمولاً این افراد دچار زخم‌های پا می‌شوند افزود: در همین راستا تاکنون ۲۶۰ مورد پانسمان و تزریقات داشته‌ایم.

به گفته دنده‌بر از دیروز تاکنون ۲۴ مورد جراحی سرپایی داشته‌ایم و ۱۴ مورد آن مربوط به مجروحان تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی است.

وی گفت: هم‌اکنون ۹ بیمار شامل ۷ زن و ۲ مرد در کلینیک تخصصی عرفات بستری هستند و تمام بیمارانی که در بیمارستان مکه بستری بوده‌اند تا این لحظه مرخص شده و امکان انجام اعمال را داشته‌اند.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به اینکه بالاترین آمار مراجعات به مرکز پزشکی حج و زیارت به چه دلایلی بوده گفت: گرفتگی سیستم تنفسی فوقانی، بیماری‌های ریوی، قلبی و گوارش بیشترین دلیل مراجعه زائران بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *