پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کشف اسناد جدید از مرگ یاسر عرفات

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب: 231907
شبکه الجزیره ادعا کرد که در تحقیقاتی علمی تشعشعات سمی پولونیوم روی لباس‌ها و وسائل یاسر عرفات کشف کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه خبری الجزیره قطر دقایقی پیش در خبری ادعا کرد که در تحقیقاتی علمی با ادله محکم کشف و ثابت کرده است که لباس‌های یاسر عرفات رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به پلونیوم سمی آلوده بوده است.

پلونیوم یک شبه فلز پرتوزا نادر است و از نظر شیمیایی شبیه به تلوریوم (Tellurium) و بیسموت (Bismuth) است و از سنگ معدن اورانیوم به دست می‌آید.

الجزیره با بیان اینکه مستندی مشروح در این خصوص منتشر خواهد کرد، افزود: تحقیقاتی ۹ ماهه میزان بالای پلونیوم سمی در لباس‌ها و وسایل شخصی عرفات را نشان می‌دهد.

الجزیره با بیان اینکه این تحقیقات علمی را یک آزمایشگاه معتبر سوییسی انجام داده است، تاکید کرد که این مواد پرتوزا متعلق به اندکی قبل از مرگ یاسر عرفات بوده است.

پیش از این و در سال ۲۰۰۹ روزنامه اسپانیایی الموندو با تایید این موضوع که یاسر عرفات مسموم شده بود، نوشت به منظور پنهان ماندن راز مرگ عرفات و سپس تخریب وجهه وی به او ویروس ایدز تزریق شده بود.

عرفات در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ در سن ۷۵ سالگی، پس از تحمل ۳ سال محاصره صهیونیست‌ها در "المقاطعه " مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به یک بیماری مشکوک مبتلا شد و به بیمارستان نظامی "پرسی " در پاریس انتقال یافت و در آنجا درگذشت.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه با ایشان در تهران در بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۰) با بیان اینکه ایشان در ایستادگی برادران مقاومت تردید ندارد، به سرنوشت یاسر عرفات اشاره کردند و گفتند یاسر عرفات که بعد از محبوبیت سالهای دوران ایستادگی، به علت خروج از مسیر مقاومت، مطرود ملت‌های منطقه شده بود.

عرفات پس از اینکه به بیماری مشکوک دچار شد تعدادی از پزشکان عرب از اردن، مصر و تونس به مقر تشکیلات خودگردان فلسطین رفتند تا وی را درمان کنند در ابتدا گمان می‌رفت که وی دچار سرطان شده باشد اما آزمایش‌های بعدی این فرضیه را رد کرد.

پس از اینکه پزشکان عرب از تشخیص بیماری ابوعمار عاجز ماندند، طرف‌های بین‌المللی و عربی وارد عمل شدند و وی را به فرانسه منتقل کردند اما در فرانسه نیز پزشکان نتوانستند بیماری وی را تشخیص و درمان کنند.

پیش از این برخی رهبران حماس از کشف اسناد و مدارکی خبر دادند که ثابت می‌کند "محمد دحلان " مشاور امنیت بازدارنده تشکیلات خودگردان در ترور یاسر عرفات رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین دست داشته است.

"فرج الغول " رئیس کمسیون حقوقی پارلمان فلسطین اعلام کرده بود: جنبش حماس اسناد و مدارکی به دست آورده که قاطعانه ثابت می‌کند محمد دحلان و تیم وی در ترور یاسرعرفات رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین دست داشته اشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *