جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حجاج ایرانی چهارشنبه راهی عرفات می‌شوند

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 250600
با تعیین تقویم دقیق مناسک حج در عربستان سعودی، عصر چهارشنبه هفته جاری هشتم ‬ذی‌الحجه زائران و حجاج ایرانی راهی صحرای عرفات می شوند تا روز جمعه عید بزرگ قربان را برگزار کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در آغاز ماه ذی‌الحجه چشمان منتظر لحظه می‌شمارد تا چند روز بعد در عرفات حضور خدا را در سراسر گیتی حس کند و بندگی را با عبادت دیگر گونه آغاز نماید.
 
بر اساس تقویم عربستان سعودی روز جمعه (‪ پنجم آبان ماه) عید قربان خواهد بود و از این رو زائران از عصر روز چهارشنبه هفته جاری هشتم ‬ذی الحجه راهی عرفات شده و ظهر تا غروب روز پنجشنبه را در عرفات وقوف ‌کنند و روز جمعه عید قربان خواهد بود.
 
از این رو شرح تقویم اعمال زائران بیت الله الحرام به شرح ذیل است: چهارشنبه  3 آبان -  ۸‬ ذی الحجه ( یوم الترویه ) - حرکت به سوی عرفات/ پنجشنبه 4 آبان -  9‬ ذی الحجه (روز عرفه) - وقوف در عرفه از ظهر تا غروب/ جمعه 5 آبان -  10 ذی الحجه (روز عید قربان)- نیمه شب تا طلوع آفتاب وقوف در مشعرالحرام - حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر، شنبه 6 آبان - 11‬ ذی الحجه - وقوف نیمه شب در منا - رمی جمرات ( پرتاب سنگ به شیطان سه گانه)/ یکشنبه 7 آبان -  12‬ ذی الحجه - وقوف نیمه شب در منا - رمی جمرات ( پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) - حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر.
 
از سوی دیگر اعمال مکه  که عبارتند از طواف و نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عید قربان تا حداکثر پایان ماه ذی الحجه انجام می شود.
 
گزارش‌های رسمی وزارت حج عربستان سعودی حاکی از آن است که امسال نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار زائر از سراسر جهان اسلام در مناسک حج شرکت خواهند کرد و 75 ‬هزار نفر نیز از جمهوری اسلامی  ایرانی در مناسک معنوی حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *