سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

یک کارگردان: خانه سینما خانه قانون‌شکنی و بی‌عدالتی بود

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 319118
یک کارگردان سینما گفت: در خانه سینما هیچ گاه قانون رعایت نمی‌شد و همه مزایا نیز در اختیار عده خاصی قرار می‌گرفت.
به گزارش جهان، علی قوی تن در گفت وگو با کیهان گفت: من به اختلافات مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبلی با هیئت مدیره خانه سینما کاری ندارم. اما واقعیتی که دیدم این بود که اعضای خانه سینما هیچ بهره‌ای از این تشکل نمی‌بردند و قوانین درست و حسابی هم در آن وجود نداشت.

وی تصریح کرد: من از ابتدای تأسیس خانه سینما عضو کانون کارگردانان بودم. می‌دیدم که از آن زمان تا قبل از انحلال همه اعضا حق عضویت می‌دادند. اما همه مزایا برای هیئت مدیره و دوستانشان بود. حتی برای دیدار با رهبری و رئیس جمهور هم از اعضا دعوت نمی‌شد و فقط خودشان امکان حضور پیدا می‌کردند.

کارگردان فیلم «سهراب سپهری» اظهار داشت: در خانه سینما هیچ گاه اعضا دیده نشدند. درحالی که باید همه اعضا بهره می‌بردند. هیئت مدیره هیچ گاه قانون را رعایت نمی‌کردند. به همین دلیل هم در دعوای خانه سینما اکثریت اعضا حاضر نشدند تا از هیئت مدیره حمایت کنند.

قوی تن در پایان گفت: امیدوارم که اگر قرار است خانه سینما مجددا فعالیت خود را از سر بگیرد به گونه‌ای نباشد که مزایا، گردش ‌ها تفریحات، جشن ها، جشنواره ‌ها و صندلی ‌ها تنها به عده خاصی برسد. باید قانونمداری به خانه سینما برگردد و به اعضای آن رسیدگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *