پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ناکامی اوباما در مذاکره با جمهوریخواهان

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 318802
کناره گیری معاون وزیر دفاع آمریکا در ماه دسامبر و شکست مذاکرات رئیس کاخ سفید و رهبران جمهوریخواهان برای حل بحران بودجه و سقف بدهی دولت از جمله رویدادهای اخیر آمریکا به شمار می رود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شینهوا نوشت: پنتاگون اعلام کرد که اشتون کارتر ۵۹ ساله معاون وزیر دفاع آمریکا پس از ۴ سال فعالیت در ماه دسامبر از خود استعفا می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در دیدار با کارتر با آنکه مایل به پذیرش استعفای معاون خود نبود، اما با این تصمیم موافقت کرد.

هنوز دلیل استعفای کارتر و جانشین وی مشخص نشده است، اما رای میبوس از مقامات ارشد نیروی دریایی و مایکل دانیل فرمانده پیشین نیروی هوایی از جمله گزینه های مطرح برای تصدی پست معاون وزیر دفاع آمریکا هستند.

آسوشیتد پرس نیز در گزارشی از شکست مذاکرات ۹۰ دقیقه ای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و رهبران جمهوریخواهان برای حل بحران بودجه و سقف بدهی دولت خبر داد و نوشت طرفین نتوانستند به توافقی برای چگونگی پایان دادن به تعطیلی دولت دست یابند.

جمهوریخواهان در این دیدار با ارائه طرحی با هدف مهار ورشکستگی بی سابقه دولت آمریکا خواستار تمدید شش هفته ای اعتبار سقف بدهی های فدرال و همچنین برگزاری مذاکرات فوری در زمینه چگونگی پایان دادن به تعطیلی دولت شدند، این درحالیست که اوباما بر بازگشایی دولت و افزایش بلند مدت سقف بدهی ها پیش از هرگونه مذاکره با جمهوریخواهان تاکید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *