جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تعبیر صدام درباره امام پس از پذیرش قطعنامه

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 316215
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: انقلاب اسلامی ایران با اخلاص و رشادت‌ شهیدان پابرجا مانده است و تا زمانی که عهدمان را با شهدا و ولایت تجدید می‌کنیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علی شیرازی که در یادواره شهدای روستای «داهوئیه» سخن می‌گفت،با اشاره به دلاورمردی‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: اگر در دوران دفاع مقدس جوانان برومند و پیرو ولایت از خاک ایران پاسداری نمی‌کردند، اکنون ایران اسلامی به این اقتدار جهانی دست نمی‌یافت و به یک کشور تاثیرگذار در منطقه و جهان تبدیل نمی‌شد.

وی دفاع مقدس را سند عزت و شرف ایران اسلامی دانست و با اشاره به اینکه امکانات ما در جنگ تحمیلی بسیار محدود بود، تصریح کرد: عامل پیروزی جنگ هشت ساله اراده محکم و ایمان قوی رزمندگان بود. در جنگ تحمیلی تمام قدرت‌های استکباری با صدام همکاری و یک جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کردند با این خیال خام که می‌توانند این انقلاب را سرکوب کنند و سه روزه ایران را از پای درآورند، اما همه دیدند که این خیال آن‌ها باطل بود و رزمندگان با کمترین مهمات و امکانات جنگی و با دست خالی، اما با اخلاص و ذکر یا حسین(ع) و یا مهدی(عج) زیر باران گلوله هشت سال جنگیدند و از میدان مین عبور کردند، اما دفاع جانانه ایران اسلامی در برابر تجاوز وحشیانه دشمنان اسلام و انقلاب و منشأ غرور ملی پایان‌ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شد و این امر موجب شد که توطئه مشترک دشمنان برای به زانو درآوردن ایران اسلامی به فرصتی برای اثبات توانمندی‏های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود.

وی اظهار کرد: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران اسلامی، رئیس دفتر صدام گفت، آن روزی که خبر پذیرش قطعنامه به صدام رسید، صدام حسین مثل یک دیوانه توی کاخ قدم می‌زد و گفت ما فکر می‌کردیم که رهبر ایران یک رهبر مذهبی است، اما امروز فهمیدیم که یک رهبر سیاستمدار واقعی است.

حجت‌الاسلام علیرضا عربپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان و دبیر ستاد یادواره شهدای روستای داهوئیه شهرستان زرند نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد فضای معنوی و ارزشی در جامعه به نسل جوان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد.

وی به تبیین دستاوردهای ارزشمند دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: هفته دفاع مقدس، هفته پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت و گنجینه ارزشمندی است که همچون نگینی درخشان بر تارک این مرز و بوم می‌درخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *