جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۱
۱۳۴

ریشه‌یابی شریعتمداری از قطعنامه 'خنده‌دار' و 'احمقانه' اروپا

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب: 352926
قطعنامه یاد شده در یک کلام از ایران‌ اسلامی و مردم این مرز و بوم دعوت می‌کند که از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادی، حاکمیت ملی و همه داشته‌های دیگر خود دست بکشند و به یکی از مستعمرات قرون وسطایی آمریکا و متحدان اروپایی آن تبدیل شوند! آیا از به اصطلاح قطعنامه مورد اشاره برداشت دیگری می‌توان داشت؟! پاسخ این سوال به یقین منفی است! اما، پرسش بعدی آن است که اتحادیه اروپا این قطعنامه خنده‌دار و احمقانه را با چه انگیزه‌ای تهیه و تدوین و تصویب کرده است؟!
ریشه‌یابی شریعتمداری از قطعنامه
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

۱- قطعنامه‌ای که روز پنج‌شنبه هفته گذشته با عنوان راهبرد اتحادیه‌اروپا درباره ایران به تصویب پارلمان این اتحادیه رسید به اندازه‌ای خیال‌پردازانه است که تصویب آن از سوی کشورهای اروپایی، آنهم در حالی که ضعیف‌ترین دوران حیات خود را تجربه می‌کنند، فقط با واژه‌هایی نظیر «خنده‌دار» و «احمقانه» قابل تفسیر است.

در این به اصطلاح قطعنامه، آرزوهای بر باد رفته آمریکا و متحدانش که طی ۳۵ سال گذشته بارها زیرپای مردم این مرز و بوم لگدمال شده است، در هفت صفحه تهیه و تدوین و اجرای آن از ایران اسلامی خواسته شده است!... ایران باید توافقنامه ژنو را بی‌کم و کاست اجرا کند!... عوامل زندانی فتنه ۸۸ را آزاد کند!... به حصر سران فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ پایان بدهد!... ممنوعیت همجنس‌بازی را لغو کند و به همجنس‌بازان اجازه رابطه جنسی آزادانه بدهد!... هر یک از نمایندگان یا هیئت‌های پارلمانی اتحادیه اروپا که به ایران سفر می‌کنند اجازه ملاقات با محکومان امنیتی را داشته باشند!... دفتر نمایندگی اتحادیه‌اروپا در ایران تأسیس شود تا بر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور نظارت مستقیم داشته باشد!... انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که منحل اعلام شده بازگشایی شود!... به آنچه از نظر اتحادیه اروپا نقض حقوق‌بشر تلقی می‌شود خاتمه بدهد!... به احمد شهید گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد اجازه ورود به ایران داده شود و بتواند آزادانه با مجرمان و هرکس دیگری که می‌خواهد ملاقات کند! و...

در قطعنامه اتحادیه اروپا، انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم غیردموکراتیک تلقی شده و به چند نمونه دیگر از قوانین جاری کشور نیز به اصطلاح اعتراض شده است!

همانگونه که ملاحظه می‌شود، قطعنامه یاد شده در یک کلام از ایران‌ اسلامی و مردم این مرز و بوم دعوت می‌کند که از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادی، حاکمیت ملی و همه داشته‌های دیگر خود دست بکشند و به یکی از مستعمرات قرون وسطایی آمریکا و متحدان اروپایی آن تبدیل شوند! آیا از به اصطلاح قطعنامه مورد اشاره برداشت دیگری می‌توان داشت؟! پاسخ این سوال به یقین منفی است! اما، پرسش بعدی آن است که اتحادیه اروپا این قطعنامه خنده‌دار و احمقانه را با چه انگیزه‌ای تهیه و تدوین و تصویب کرده است؟! آمریکا و متحدان اروپایی آن طی سی و چند سال گذشته همه توان خود را برای مقابله با اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به‌میدان آورده و به اعتراف صریح خود، نه تنها طرفی نبسته‌اند، بلکه نتیجه معکوس گرفته‌اند، تا آنجا که به قول هفته‌نامه آمریکایی «ویکلی استاندارد» روسای‌جمهور آمریکا از جیمی‌کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام‌خمینی به اشتراک نظر رسیده‌اند و آن، این که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و به گزارش نتانیاهو در کمیسیون خارجی سنای آمریکا «ایران ‌خمینی و خامنه‌ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش، دگرگونی و تحول عظیمی ایجاد کرده است. این ارتعاش که به زلزله شبیه است، دولت‌های همپیمان ما در منطقه را یکی پس از دیگری متلاشی کرده است... کسانی که خطر(!) ایران را نادیده می‌گیرند، سر خود را در شن فرو کرده‌اند» و به‌گفته «جرج فریدمن» رئیس اندیشکده راهبردی «استراتفور»؛ «مشکل‌ما - آمریکا - با ایران، برنامه هسته‌ای این کشور نیست، مسئله اصلی آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون رابطه با آمریکا بلکه در حال تخاصم و چالش با آمریکا می‌توان بزرگترین قدرت نظامی، تکنولوژیک و علمی منطقه بود. همین الگو، بهار عربی - بخوانید انقلاب‌های اسلامی - در جهان عرب را پدید آورده است» و...

اگرچه گفته‌اند - و حکیمانه نیز هست - «بهتر آن باشد که سّر دلبران - گفته آید در حدیث دیگران» و الفضل ما شهدت به الاعداء «فضل آن است که دشمنان نیز به آن اعتراف کرده و شهادت دهند» ولی فقط یک نیم‌نگاه به راهی که تاکنون پیموده‌ایم و مقایسه میان نقطه آغاز و نقطه‌ای که امروز در آن ایستاده‌ایم نیز می‌تواند به وضوح از حرکت پرشتاب ایران ‌اسلامی روی قوس صعودی منحنی قدرت و تضعیف تدریجی قدرت حریف حکایت کند که این، خود حدیث مفصل دیگری است و بارها به آن پرداخته‌ایم.

۲- واقعیات یاد شده، به یقین از نگاه آمریکا و اتحادیه اروپا پنهان نبوده و نیست. بنابراین باید در پی پاسخی برای این پرسش بود که وقتی آمریکا و متحدانش در اوج قدرت گذشته خود توان تحمیل خواسته‌های خویش به ایران اسلامی را نداشته‌اند، امروز با صدور قطعنامه احمقانه مورد اشاره چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟! پاسخ به این پرسش را می‌توان در چند عرصه زیر جستجو کرد.

الف: در متن قطعنامه اتحادیه اروپا به نکته‌ای اشاره شده و روی آن تاکید ورزیده‌اند که می‌تواند یکی از اهداف مورد نظر قطعنامه را بازگو کند. بخوانید؛
«تنها در صورت پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در اجرای کامل توافقنامه برنامه اقدام مشترک - بخش عملیاتی توافقنامه ژنو - امکان بهبود روابط سازنده این اتحادیه با ایران امکان‌پذیر خواهد بود»!

یعنی تن دادن جمهوری اسلامی به اجرای «توافقنامه ژنو» موضوع و هدف اصلی از صدور قطعنامه یاد شده است و بقیه بندهای ۲۳گانه قطعنامه، فقط به فقط برای وادار کردن ایران به اجرای توافقنامه ژنو طراحی شده است!

این توافقنامه که پیش از این در نقد آن نوشته‌های مستند و مفصلی داشته‌ایم و امروزه، حریف در اجرای آن دست کشیدن ایران از همه دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‌بیند، همان توافقنامه‌ای است که برادران عزیز - اما کم‌توجه ما - از آن با عنوان بزرگترین توافق قرن! یاد می‌کردند و مخالفان آن - مخصوصا کیهان - را به همسویی‌ با اسرائیل متهم می‌ساختند. همان توافقنامه‌ای که رئیس‌جمهور محترم، آن را تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ایران توصیف می‌کردند! و...

ب: آمریکایی‌ها - اندیشکده آمریکن اینترپرایز - از رهبر معظم انقلاب با عنوان یک «ابرحریف- SUPER OPPONANT» یاد می‌کنند که «نقشه‌راه غرب را می‌داند و در میان مردم خود از اعتماد آمیخته به اعتقاد برخوردار است». حضرت آقا در صدور اجازه مذاکره هسته‌ای با آمریکا علی‌رغم آن که تاکید کردند «نسبت به آن خوشبین نیستم»، آمریکا را به میدان آزمون صداقت کشاندند و این عرصه آزمایش برای دیرباورترین‌ها نیز کمترین تردیدی باقی نگذاشت که «آمریکا قابل اعتماد نیست» و در حالی ادعای «رفاقت با قافله» را دارد که از سوی دیگر «شریک راهزنان» - بخوانید خود راهزن - است. آشکار شدن چند‌باره - و این دفعه با وضوح بیشتر - این واقعیت، از یکسو، کسانی را که در نزدیکی و اعتماد به آمریکا خواب گشایش اقتصادی می‌دیدند، از خواب بیدار کرد و از سوی دیگر برای کسانی که خود را به خواب همراهی با شیطان بزرگ زده بودند، آبرویی باقی نگذاشت. درپی این دستاورد بزرگ بود که نگاه آمیخته به باور عمیق مردم و مسئولان از بیرون به توانایی‌ها و ظرفیت‌های درونی بازگشت و اصلی‌ترین زمینه لازم و ضروری برای «اقتصاد مقاومتی» فراهم شد. اعلام سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب که می‌رود تا علاوه بر گشایش و شکوفایی اقتصادی، آخرین حربه باقیمانده یعنی تحریم‌های اقتصادی را نیز از چنگ حریف بیرون آورد، به طور طبیعی، دشمن را سراسیمه کرده و در مقابل این تک ‌حکیمانه و مقتدرانه حضرت آقا، به پاتک خنده‌دار و احمقانه قطعنامه یاد شده روی آورده است.

ج: دشمن امیدوار بود شماری از عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ که متأسفانه و علی‌رغم هشدارهای دلسوزانه در برخی از مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز نفوذ کرده‌اند، زمینه‌های بازگشت دیگر عوامل فتنه را به‌صحنه فراهم کنند. ولی بصیرت مثال‌زدنی مردم که برگرفته از روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب است، از یکسو و خرابکاری‌های آشکار عوامل نفوذی فتنه ۸۸ از سوی دیگر، این آرزوی مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس را نه فقط برباد داد، بلکه برای نسل‌های تازه به میدان آمده انقلاب نیز از چهره واقعی آنها پرده برداشت.

حمایت برجسته دشمنان بیرونی از سران و عوامل وطن‌فروش فتنه ۸۸ که در قطعنامه اتحادیه اروپا به گونه‌ای پررنگ آمده است می‌تواند از جمله اهداف اتحادیه یاد شده باشد.

۳- این نکته نیز گفتنی است طی چندماه اخیر، برخی از عوامل نفوذی فتنه ۸۸ از طریق روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های داخلی و خارجی و یا در مصاحبه با رسانه‌های بیگانه اصرار داشتند که نزدیکی با آمریکا را، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور معرفی کنند و در حالی که شماری از مسئولان محترم هر از چندگاه، برخوردهای خصمانه آمریکا و متحدانش را به چالش - البته نه چندان جدی- می‌کشاندند، طیف نفوذی یاد شده برای اثبات - به زعم خویش - دستاوردهای نزدیکی با آمریکا! خود را به آب‌و آتش می‌زدند. مثلا؛ اظهارات خصمانه وندی شرمن علیه مردم ایران را نادیده می‌گرفتند و در همان حال به سخنان وی استناد می‌کردند که گفته بود «با تیم مذاکره‌کننده آنقدر نزدیک و صمیمی هستیم که یکدیگر را با نام کوچک خطاب می‌کنیم»!
قطعنامه اتحادیه اروپا، این ترفند عوامل نفوذی فتنه را که متأسفانه هنوز در دولت محترم حضوری - ولو حاشیه‌ای اما، با دسترسی به متن - دارند، نخ‌نما کرد.

۴- و بالاخره ادعای اتحادیه اروپا درباره غیردموکراتیک بودن انتخاب آقای دکتر روحانی به ریاست‌جمهوری! می‌تواند عبرت‌انگیز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرتضی
مثل همیشه پته این رمال ها رو روی آب ریخت . حالا کو گوش شنوآآآ!
حمید
Iran, Islamic Republic of
دفتر اتحادیه اروپا در تهران را میخواهند برای ثبت ازدواج وطلاق همجنس بازان ایجاد کنند ! مرده شور ریختشان را ببرد!!
رضا
اینا همش نتیجه عقب نشینی دولت که اینا اینقدر گستاخ شدن.
علی اصغر
شکی ندشته باش که دولت با آنها هماهنگ است و اعتراض ضعیفی هم که از جانب دولت صورت میگیرد برای گول زدن اقکار عمومی است .
عزيزم اينها هميشه گستاخ بودن احمدي روحاني نداره!
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
حسن جان جون اکبر بیا و به قدرت مملکتت دل ببند،حرفای اکبرو هم گوش نده.
صدرا
از محالات است که این کارو بکنه
آره حاج حسین مثل همیشه میترکونه

گوش شنوا چیه ؟؟!!
اینا چشم هم ندارن قذافی و صدام و .... ببینن

بالاخره ادعای اتحادیه اروپا درباره غیردموکراتیک بودن انتخاب آقای دکتر روحانی به ریاست جمهوری! می تواند عبرت انگیز باشد
علی اصغر
....ایشون و اوشان با هم هماهنگ نیستد
محمد
این ها همون صد قدمیه که ما میگفتیم اگه یه قدم عقب بریم اوان صد قدم جلو میان
رونوشت به وزرات امور خنده
بی سواد
آخه حاج حسین جون تو که سوادت نمی کشه چرا اعصاب اصحاب کاترین اشتون که
همشون باسوادن رو خراب میکنی و خوش گذرونی کیش رو حرومشون میکنی ؟!!!
بیشه بیدار
مذاکره در شرایطی که اونا احترام متقابلو رعایت نمیکنن و از اون بدتر با این قطعنامه های بی شرمانه دخالت در امور داخلی طرف مقابل می کنن واقعا مضحکه! چیزی جز تحقیر ملت ایران نیست!
با زیر سوال بردن انتخابات 92 استارت زدن برای درست کردن یه جو سنگین از خارج و داخل علیه نظام برای انتخابات مجلس تا بتونن مهره های مورد نظرو برای فتح مجلس از شورای نگهبان عبور بدن!
یه قدم میای عقب هی اونا میان جلو! دیگه خسته شدیم از این همه تحقیر. مردی در میدان مگر نیست؟
یادم نبود، آن مرد که به اظهارات سخیف و دخالتهای بیگانگان پاسخ میداد دیگر رفته است!
قدر آن مردو ندونستید باید الان این همه ذلت که داره به کشور تحمیل میشه و اینا هیچی نمیگنو تحمل کنیم.
نور
روحانی ! مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Norway
حاج حسین متشکریم
حاتمی
این قطعنامه حقوق هسته ای ایران رابه رسمیت می شناسدوایران رابعنوان قدرت منطقه ای قبول داردوگزینه نظامی برای حل مشکلات ایران وغرب رامنتفی می داند،بنابراین، این قطعنامه دارای نکات مثبتی بوده وقابل مذاکره است که بایدوزارتخارجه درباره آن بااروپائیان مذاکره کند.دولت برای دفاع منطقی ازمنافع ایران تسلیم اقلیت تندرونشود.
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
[جناب حاتمی جو گیر شده : سلام
این قطع نامه که به زعم شما نقطه مثبت دارد اصلا فلسفه صدور آن چیست ؟ نقاط مثبت آن، یا هدفگیری دشمن ؟ حالا مادر مقابل شلیک دشمن سیبل شویم به امیدآنکه بعضی فشنگها مشقی است یا شاید به هدف نخورد واقعا این غرور ملی شماست ؟ با دشمن باید با زبان خودش صحبت کرد نه اینکه بگردیم بگوئیم این قطعنامه انشاء قشنگی دارد یک مقدار به خود آئید اگر وطن فروش نمیباشید !!!
معلومه
United States
شما حرف نزنی کسی به شما نمی گه لال!
من خودم تضمین می کنم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
شما كه تضمين مي كني اصلا"‌ كي هستي ؟؟
دستت به كجا بنده ؟ شايد عامل نفوذي خود اونها هستي ؟؟
حتما خودت هم بعد از ارسال این نظر نشستی به طرز فکر نویسنده از عمق دل خندیدی.
برو برادر اینجا محل درج نظرات جدیه نه جکها و لطیفه ها ، جوری زندگی کن که نفتی که بعد از ۵۰۰ سال از فسیل شدنت به دست میاد را بشه تو اپک فروخت.
برای یه خروس قندی میخوای سند کشور رو به نامشون بزنیم؟تازه اونم مشروط به اطاعت مطلق از قوانین اونهاست.اینکه یه دفتر تو ایران بزنند وبر روند سیاسی وحقوق بشری!!!!!!(هنوز زندانهای مخفی در سرتاسر اروپا که هر کس رو که بخوان پنهانی دستگیر وبعد به امریکا میفرستند تو اینترنت تازه است یا حمایتهای اشکار از رژیم صددرصد دموکراتیک عربستان وبحرین وووبقیه کشورهای عربی سرسپرده شون)ما نظارت کند معنای دیگه ای جز مستعمره شدن داره!حقوق منحرفین اخلاقی سدوم هم که بماند!
این حرف شما مثل این میمونه که بگی یارو هزار تا فحش داده ولی همین که به پدر ما فحش نداده نکته مثبتیه
Iran, Islamic Republic of
وای مامانم اینا، حق هسته ای که یک حق بین اللمللیه، نمی تونن برسمیت بشناسن یا نشناسن، مگه ما خودمون با دامن زدن به این حرفا بخایم از اونا اجازه بگیریم!
United States
هرچی تو توافقنامه حقوقو به رسمیت شناختن اینجا هم میشناسن
گزینه نظامی فی نفسه منتفی هست چه اونا اقرار کنن چه نه
وزارت خارجه قبلا منطقشو تو مذاکرات نشون داده
انگ تندرو بودن همیشه به حزل اللهیا زده شده ابایی نیست
کجاش حقوق هسته ای را به رسمیت شناخته البته بدون آزاد کردن ازدواج همجنس گرایان؟
ناظر
Iran, Islamic Republic of
این قطعنامه حقوق هسته ای ایران رابه رسمیت می شناسد؟؟

آقای ظریف که اغلام فرمودند حق غنی سازی رو npt به ما داده و ما نیازی به تایید این قطعنامه نداریم ( و منظورشون این بود که حالا اگه صراحتی هم در این قطعه نامه نشده ایرادی نداره.!

شما دوباره برگشتین سر نقطه اول و می گین حقوق هسته ایمون رو به رسمیت شناختند ؟؟؟؟ عجبا!!!
United States
واقعا باید به این بیانیه دخالت آمیز اتحادیه اروپا پاسخ منطقی و قاطع داده بشه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
NPT سگ كيه ؟ كره شمالي را ببين چندمين آزمايش هسته اي اش را انجام داد امريكا هيچ غلطي نتوانست بكنه !! نهايتش چند تا مانور مشترك نظامي با كره جنوبي انجام داد خلاص !!!
شما اندازه كره جنوبي هم شجاعت نداريد !!؟؟
هي دوست داريد ماهي چند بار به بهانه مذاكره هسته ايي بهزينه مردم برويد اروپا گردي ؟؟ تجربه ثابت كرده كه مذاكره با انگلو ساكسون ها و جهان استكبار هيچ فايده و ثمري نداره آنها فقط زبان زور و اسلحه را مي فهمند . الان شصت ساله كه در باره حقوق فلسطينيان دارند مذاكره مي كنند . اسراييل همچنان به قتل و جنايت ادامهمي دهد و تازه در دنيا مظلوم نمايي هم مي كند و مردم فلسطين و حزب الله را تروريست مي دانند . ؟؟
از چاه مذاكرات آبي بيرون نخواهد آمد هرگز !!!!!.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان نظر یک همجنسباز میتوان نظر حاتمی را قبول کرد
علی اصغر
اگه یادتون باشه کاترین اشتون که اومد ایران در یک مصاحبه که پرفسور ظریف هم حضور داشت یک خبرنگار ایرانی از اشتون پرسید شفاف بفرمائید1+5 حق غنی سازی هسته ای را دراین توافقنامه برای جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته یا خیر اشتون بازیرکی گفت شما را ارجاء میدهم به متن توافقنامه . خب تا تهش بخوان که خبری نیست وگرنه یک کلام میگفت آری یا خیر .
Norway
جناب معتدل ، برادر عزیز اقای حاتمی
من یک واژه جدید ابداع کرده ام که یکی از بزرگترین دستاوردهای قرن در واژگان سیاسی است :
معتدل تندرو
عجب واژگانی است این معتدل تندرو حال باز هرکه برخلاف شما تئوری داد تندرو بنامیدش . تندرو اندسته از افرادی هستند که بمحض شنیدن نظر مخالفشان انها را با مارک تندرو مورد التفات قرارمی دهند و البته قطعا من نیستم چون شما اتهام زدید و من هم مصداقش را عرض کردم
پایند ه و اگاه باشید
United States
...شیطون بعضی رو هم اگه فلان فلانشون گنند می گن چیزی نیست مواردمثبت زیادی داره . مرد حسابی تا جایی که ........حالا شما میگی نکات مثبت داره وقابل مذاکره است .
قمر تاج خانوم
واقعٱ این اظهار ات مضحک ازامثال کسانی مانند خاتمی برمی اید
امین
ای کاش بعضی از دولتمردان...ما از خواب غفلت بیدار شوند
اتفاقا بیداره بیدارند. دارند ادای دین برای رسیدن به قدرت میکنند.
چراغعلی
دولتمردان بیدارند و خوب میدانند چه کار دارند میکنند ما هم خیلی ساده هستیم و هم خیلی خوش بین
ali
Iran, Islamic Republic of
حرف حق را اروپا میزند
یه تحلیل بده!
اره عزیز حرف حق رو کسانی میزنند که 200ساله تو کشورهای دیگه جز غارت وبرده داری وجنگ واشوب کار دیگه ای نکردند.
Iran, Islamic Republic of
شما یا حق نمی دونی چیه یا اروپا نمی دونی کجاس گلم
اي كلك اي حقه
منظورش حقه بوده " ه" اون افتاده تقصير تايپيسته بوده جانم.
نکنه اون قسمت حق همجنس بازی مدنظر شماست
United States
خجالت بکشید
ح ف
شما که این اراجیف را حق میدانید لابد از طیف کسانی هستید که در این قطعنامه اروپاییان خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق آنان هستند ؟!!
مرد
Iran, Islamic Republic of
آره مخصوصااون بخش كه خواهان آزادي همجنس بازي است علي الظاهرخيلي باب ميل شماست!!!!!!!!!
....بعد هم میگوئید تو ایران ازادی نیست.اگه زمان شاه بود و چنین موضع گیری میکردی ، فرداش زنده نبودی .والااااا.
Iran, Islamic Republic of
البته حرف اروپا برای هر همجنسبازی درست است
سوره
ارزش منفی دادن هم نداره این نظر!..
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر از اروپا كامنت فرستادي ؟ تحت تاثير اخبار و رسانه هاي اوجايي ؟ در اينصورت خيلي تعجب نداره اما اگر از داخل كشور كامنت دادي حتما" مزدور اونهايي بدون شك !!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ببينم شما از قزوين تصافا" كامنت نفرستادي ؟؟؟!
جاويد
اروپا شكر زيادي دارند ميخورند
غفاری
آقای هاشمی خوش باور ...
United States
مگه ایشون به اروپایی ها اعتماد داره؟
نه من که باورم نمی شه
بیچاره روحانی این همه تلاش کرد نشان بده با گرگ می توان با زبان مذاکره به نتیجه رسید ولی آخر اتحادیه اروپا انتخاب خودشم غیر دموکراتیک خواند
به قول بچه ها روحانی مچکریم!
با ما با زبان تكريم سخن بگوئيد.
حسن روحاني : من سرهنگ نيستم خوش خيال هستم
راستي من هنوز نفهميدم زبان تكريم چه جوريه شماها چطور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مقامات مستبد و متكبر اروپايي....
اکبر جهود
این بابا ابتدای کارش خطاب به غرب فریاد میرد با ملت ما با زبان تکریم حرف بزیند هفت ماه است که داره از طرف غربی ها توهین میشه این بار هم که ریاستش رفت زیر سؤال از جانب غربی ها
سید
احسنت به حاج حسین عزیز؛حرفهای دل ما را عنوان نموده است
تمنایی
الحق والانصاف آقای شریعتمداری "استادقلم" است . اگربعضی از مسولین خوشبین ما به آمریکا اندکی روی این نوشته که نشان ازعمق بصیرت ایشان وفهم خوب ایشان از اشارات حضرت آقا میباشد... فکر و واقع بینانه به آن عمل کنند اینقدر شاهد تحقیر ملت بزرگ ایران توسط ایادی آمریکا نحواهیم بود
شریعتمداری ییدونه ای
ممنون از این مطلب و تحلیل شما
درود
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين شريعتمداري
"" فدايي داري ي ي ي ""
محسن
Iran, Islamic Republic of
افراطی گری روبه زوال است انشائ اله
بچه ها چرا منفی میدهید؟خب درست میگه باید مثبت بدهید.این افساد طلبها بقول دوستمون ، همشون افراطی هستند.دریست میگه مثبت بدهید . انشائالله دولت روحانی با این گنده کاریهاش آخرین نفسشونه . 3 سال دیگه
عصمت بابلی
باورم نمیشه تا آخر دوره دوام بیاره
Iran, Islamic Republic of
حتما هم اعتدال به سبک... داره رونق میگیره محسن عزیز درسته ؟!!!!!
داداش حسین درود بر شما
تمامی 23 بند قطعنامه مربوطه خواسته واقعی اتحادیه اروپا و در حقیقت صهیونیزم جهانی است . اما یک بند آن برای رد گم کردن است .
آنجا که با زیر سوال بردن "انتخابات " القاء کرده اند که نسبت به دولت فعلی و در حقیقت با هیئت مذاکره کنند ه ایرانی هیچگونه دوستی ندارند و دشمنی ضمنی خود را با آنها اینگونه اعلام کرده اند .
اما این "نعل وارونه" برای بیمه کردن امثال ظریف وعلی ربیعی و یونسی و... است .
علی اصغر
نظرتون درست است این زیر سؤال بردن ریاست روحانی برای بازی دادن ملت است
منصور
Iran, Islamic Republic of
اساتید محترم دانشگاهها و باسودان آماده باشند که این دفعه باید از قطعنامه اروپاییا باید دفاع کنند وگرنه از قطار تدبیر وامید به بیرون پرت خواهند شد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يه هلوكاست ديگه به هلوكاست ژنو چاي اضافه شد و اون هلوكاست قطعنامه اتحاديه اروپاست كه راجع به اون نبايد بي حرمتي بشه و الا اروپايي ها قهر مي كنند و به ما قطعات نمي دهند !!!!ۀ
احمد
United States
اخه اگر رابطه با آمریکا و اروپا با تحمل این خفتها و ذلتها اتفاق نیافتد این آقایان راه دیگری برای اداره کشور بلد نیستند !!!
... امثال تو هستند كه قطعنامه شوراي امنيت رو كاغذ پاره فرض مي كردن....
پس انتظار داشتی مثل رئیس...تو فرداش بیاد بگه ، وای قطعنامه ها پوست کشور را در میآره؟...
United States
مگه کاغذ پاره نیست؟
کریم شیره ای
دادش شما که کاغذ پاره فرژ نکردی شی کار کردی حتما هر قطعنامه که شادر میشه شما روژی شد بار میمیری و ژنده میشه
الامتو
خیلی جالبه ما از زبون اروپایی ها باید حرف دل مردم ایران را بشنویم .....
باریکلا شما که....
راستش فکر میکردتوی سایت شما ادمهای همجنسبازنمیان.ولی میبینم اوناهم اینجا میان کافی به بعضی مخالف وموافق ها توجه کنید
تو حتما.... که اینهمه از این قطعنامه خوشت اومده.خودت را هم مردم ایران فرض نکن ابله خودخواه.
Iran, Islamic Republic of
به به هموطن همجنسباز ما که از نظر اروپاییها خوشحال شده
mohamdreza
زبان شما زبان مردم ايران نيست.
سعید
این قطعنامه یعنی سر تعظیم فرود آوردن غرب و شرق در مقابل ایران !!!!!!!!!!!!!!!!
مجید مجد
United States
یعنی قدرت دولت آیا؟
کریم شیره ای
نه عژیژ ! این قطعنامه یعنی شر تعژیم فرود اوردن اروپایی ها در برابر همژنس باژان ایرونی
علی
Iran, Islamic Republic of
باز این یارو حرف زد /اه حالم بهم میزنه
از عوارض پر خوریه!
کمتر بخور بالا نیاری!
سرور
حتما سبد کالا را با سبدش خوردی!
تو سبد کالا نخوردی....
Norway
نه بابا رفته بوده کشتی سواری...
هشدار
از عوارض همجنس بازيه حالا ايدز هم مي گيري منتظرباش .
رضا
ثمرات سیاست(بخند به روی کدخدا؛دنیا به روت بخنده) س دیگه!!!
Iran, Islamic Republic of
... خدا خودش عنایتی کنه مردم بیدار شوند.
مردم بیدارند خدا خودش عنایتی بکند دولتیها بیدار بشوند و بفهمند که اگه در مقابل دشمن یک قدن عقب بگذاری صد قدم جلو می آیند وازت سواری میگیرند
پیراسته فر
امریکا ونوچه هایشان هنوز درتوهم بسرمی برند! خیال میکنند زمان رزیم شاه است که همه چیز وهمه کس تحت امرآنان بودند وبایک تشر همه قرمز می کردند وبه اهدافشان می رسیدند.
علی
این است نتیجه خنده های تیم دولت تدبیر و امید.
چرا قبلاً این کارها نبود و ملت حداقل عزت و شرف داشتند
اکبر جهود
اعتداله اعتداله اعتدال
Sina
Finland
روسای‌جمهور آمریکا از جیمی‌کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام‌خمینی به اشتراک نظر رسیده‌اند و آن، این که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»
داوود
رعیت های این کدخدا هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند
Rahgozar
Finland
«ایران ‌خمینی و خامنه‌ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش، دگرگونی و تحول عظیمی ایجاد کرده است».
احسنت خوشم اومد خوب گفتی
عظیم
بر منکرش لعنت
حاج حسین شریعتمداری درود بر شما
همین و بس
پاكدين
Ukraine
فدايي داري حاجي...........................
فداییش هاش که شما باشید باید ...
عمار
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اقای روحانی
دیدید جناب حرف وتحلیل بیسوادها درست از اب درامد ....
بهبود
حسن بيدارشو داداش!!!!!!
Norway
حاج حسین نخوانده مخلصتم و البته کمافی السابق خواهم خواند و استفاده خواهم کرد . حرف بنده به این معنی نیست که هرچه گفتید قبول است ولی برایند صحبت های شمارا همواره منطقی دیدم و صد البته که هست . در برخی موارداشتباه هم کند اشتباه مال انسانهاست .نیتش منیت نیست
رامین
با رفتن ان مرد طبیعی هست که از این قطعنامه ها صادر شود
سردار قلم حاج حسین عزیز
آدمیزاد
Colombia
خود همین مذاکره اگر طولانی بشود دلیل بر ضعف ایران تلقی میشود و آنها هر روز شرایط دیگری بر روی میز میگذارند چون میدانند ایرانی ها به هر حال به مذاکره ادامه میدهند،حتی در بهترین شرایط ما خواهان آنیم که آنها حق قانونی ما را برسمیت بشناسند پس سرانجام آنها چیزی را از دست نخواهند داد ، پس مشکل در خود نهاد مذاکرات است نه در چگونگی آن.
وحید
آقای شریعتمداری این قطعنامه با درخواست دولت امید صادر شده!
United States
روحانی مچکریم!
اکبر جهود
همنطور است
batista
ما خواهان روابط با اروپا هستیم،چرا حقیقت رو قبول نمیکنین...!‏‎ ‎
آدمیزاد
Colombia
به batista،
خود اروپایی ها به هیچکس حق و فرصت دخالت در امور داخلیشان را نمیدهند و به کسی اجازه نمیدهند تا به ارزشهای فرهنگیشان انتقاد کند ، پس آنها هم انصافا حق چنین چیزی را درباره ما ندارند.
ما خواهان رابطه شرافتمندانه با همه جهان هستیم اما احترام باید دوجانبه باشد.
صغرا
اهه اگر دوجانبه باشه که پس جای اعتدال کجاست
شما خواستارشی ولی ما نیستم !!!!
کدوم ریشه؟؟؟
بابا رابطه
ببين batista تو برو رابظه برقرار كن چرا جمع مي بندي ؟؟
United States
این ریشه رو باید خشکوند
United Kingdom
و لن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم
یهودیان و مسیحیان تا زمانیکه تو از آیین آنان تبعیت کنی از تو راضی نمیشوند.
قرآن کریم، سوره بقره، آیه 120
کوروش گاری چی
خب اینها هم دنبال همینند دیگه
این قطعنامه بهترین جواب به ریش تراشیده های.... خنده های کودکانه است.
United States
حالا شما چرا سنگ اتحادیه رو به سینه می زنی؟
United States
هاشمی و روحانی باهم مچکریم!
میلاد
ازماست که بر ماست وگرنه اروپا رو چه به این غلطها.
United States
4 یعنی چی فقط عبرت انگیز؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این قطعنامه پارلمان اروپا ضمانت اجرایی ندارد و با اتحادیه اروپا فرق دارد لطفا" کمی مطالعات خود را بیفزایید یا از دانشگاهیان و استادان کمک بگیرید این قطعنامه خاصیت تبلیغاتی داشته و بی ارزش است .
كتابخوان
واسه همين هم گفته خنده دار و احمقانه ديگه با با ، با مطالعه
کریم شیره ای
جوش نژن یه ژوری ژمانت اجرایی هه واشش درشت میکنند
Iran, Islamic Republic of
تصویر آقا ی روحانی در بالای خبر و تصویر آقای شریعتمداری بسیار معنی دار است البته با نگاه به دیدگاه سایت شما
مجید
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری قطعنامه اروپا نه خنده دار است نه احمقانه همه اینها بخاطره اینست که دولت به طرف غرب غش کرده و حالا حالاها به هوش نخواهد آمد.
حسين
Iran, Islamic Republic of
اين جماعت بدون روي دربايستي مطالبات نا حق خود را فهرست كرده و از ما آن ها را مي خواهند در مقابل متاسفانه ما منفعليم.
United Kingdom
واقعٱ این اظهار ات مضحک ازامثال کسانی مانند شریعتمداری برمی اید