شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

صهیونیست‌ها و آل‌ سعود عزا گرفتند‎

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 313112
محافل صهیونیستی، سعودی و برخی محافل آمریکایی از انفعال کاخ‌سفید در ماجرای سوریه پس از جنجال اولیه ابراز نگرانی می‌کنند. این محافل معتقدند نحوه شروع و خاتمه این جنجال ایران را جسورتر خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، سیلوان شالوم معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: قضیه سوریه بدعتی نگران‌کننده درباره ایران است. اکنون ایران به این واقعیت پی برده که تهدیدهای موجود علیه این کشور بی‌پشتوانه است.

به گزارش جروزالم‌پست، شالوم افزود: چنانچه نتوان علیه سوریه کوچک اقدام به کاری کرد مطمئنا اقدام علیه ایران بزرگ ناممکن است.

شالوم خاطر نشان کرد: حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران درست دو روز قبل اعلام کرد، از برنامه هسته‌ای ایران کوچکترین عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل در جنگ داخلی سوریه مداخله نخواهد کرد، افزود: اما، اسرائیل می‌گوید که تصمیم‌گیری نکردن درباره سوریه، خود یک تصمیم است و این معامله‌ای بزرگ و مهم در منطقه ماست.
به نوشته سایت صهیونیستی دبکا فایل آرایش نظامی غرب علیه سوریه هم‌اکنون فروپاشیده و این به خاطر تردیدهای آمریکاست.

همچنین سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد عدم مجازات بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه موجب جسور شدن وی و ایجاد تهدید امنیتی برای متحدان واشنگتن در منطقه و حتی خود آمریکا خواهد شد.

وی در پژوهشکده موسوم به «بنیاد آمریکای نو» گفت: بخشی از هدف حمله نظامی آمریکا علیه حکومت سوریه، ارسال پیام به ایران درباره برنامه هسته‌ای است.

وی گفت: پاسخ ندادن ما به متحد نزدیک ایران دارای چه پیامی برای ایران است؟ خطر طرح این مساله وجود دارد که غرب نمی‌تواند به موقع و در صورت نیاز، برای دست به کار شدن و اقدام به اجماع و اتفاق نظر برسد.

در همین حال روزنامه سعودی الشرق الاوسط به قلم طارق حمید (از عناصر حامی رژیم صهیونیستی) نسبت به ناتوانی آمریکا برای مقابله با دولت سوریه هشدار داد و نوشت: روس‌ها ماهی‌ای را که در حال شنا در آب است به آمریکایی‌ها فروختند نه ماهی صید شده و در دسترس را، روس‌ها با ذکاوت این کار را انجام دادند و اوباما نیز با سرعت شگفت‌انگیزی آن را قاپید، گویی اوباما با این کار می‌خواست آبروی خود را حفظ کند زیرا وی خود را درگیر درخواست رای‌گیری از کنگره برای حمله نظامی به بشار اسد کرده بود، امروز می‌توان گفت بحران سوریه به خانه اول خود از نظر سیاسی بازگشته است به ویژه اینکه بشار اسد همانند گذشته با وقت‌کشی و این دست و آن دست کردن آن را بی‌محتوا و بی‌نتیجه می‌کند زیرا وی در دروغگویی و حیله و نیرنگ استاد است. ما اکنون شاهد ضعف آمریکا هستیم و این پیام خوبی به ایران نمی‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *