يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ستاد مدیریت سوخت فعلا منحل نمی‌شود

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 310319
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه فعلا برنامه‌ای برای انحلال ستاد وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون عمده فعالیت ستاد در کمیسیون امور زیربنایی دولت پیگیری می‌شود.
به گزارش جهان، سید مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بحث‌هایی که اخیرا در خصوص ابهام در انحلال ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و مصرف سوخت کشور مطرح شده است، گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور از سال ۸۵ به عنوان ستاد تبصره ۱۳ راه اندازی شد و در ادامه با پیشنهاد دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی، قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت به تصویب رسید و براساس آن قانون این ستاد نیز متحول و چارت جدیدی برای آن تشکیل شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کل کشور ادامه داد: طبق چارت اخیر، ۵۰ نیرو در این ستاد به طور ثابت مشغول به فعالیت هستند و وظایف مختلفی در ستاد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهم وظایف این ستاد گفت:وظیفه اصلی این ستاد مباحث مربوط به سیاست‌گذاری در حوزه حمل و نقل است و آن بخشی از وظیفه ستاد که مربوط به سوخت می‌شود، نیز ارتباطی است که بین سوخت با حمل و نقل دارد.

شفیعی ادامه داد: از دیگر وظایف ستاد، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است که در حوزه حمل و نقل و سوخت در برنامه‌های مصوب همکاری می‌کنند به طوری که این ستاد مجری برخی طرح‌های کلان دولت بوده است.

وی تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به کارت‌های هوشمند سوخت، نوسازی ناوگان حمل و نقل و طرح توسعه دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت و بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد؛ به طوری که می‌توان گفت این ستاد اتاق فکر بخش حمل و نقل کشور است.

شفیعی با اشاره به فعالیت دبیرخانه کارگروه توسعه حمل و نقل در داخل ستاد، گفت: این کارگروه از سال ۸۵ تا چند روز قبل که منحل شد، حدود ۲۲۵ مصوبه داشت که تعداد زیادی از این مصوبات اجرا شده و تعدادی از این مصوبات هم هنوز اجرایی نشده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کل کشور تصریح کرد: براساس مذاکرات به عمل آمده مشخص شد فعلا برنامه‌ای برای انحلال ستاد وجود ندارد و حتی برنامه جامعی برای دوره جدید نیز تدوین شده که به هیئت محترم دولت ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری با دولت تدبیر و امید اظهار کرد: خدمت در این دولت را برای خود افتخار می‌دانیم و کلیه مدیران و همکاران این ستاد پر انرژی و آماده به خدمت در حوزه مسئولیت خود هستند.

وی با اعتقاد به وجود «برخی انحرافات مالی و مفاسد اداری در بخش‌های مدیریت سابق این ستاد» اضافه کرد: با همکاری دستگاههای نظارتی، بخش زیادی از موارد مذکور رفع شده و در جهت حفظ منافع عمومی با متخلفین برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

شفیعی ادامه داد: تعداد زیادی از مصوبات در حوزه حمل و نقل و سوخت بر روی کاغذ باقی مانده است که باید این مصوبات اجرایی شود، که با اجرای این مصوبات تحولات قابل توجهی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه ایده‌های جدیدی برای اصلاح فرایندها درحوزه فعالیتمان آماده کردیم که در قالب طرح به دولت ارائه می‌کنیم گفت: تصمیم دولت براین بود که تمامی کارگروه‌های قبلی منحل شود و به همین دلیل کارگروه توسعه حمل‌و نقل نیز منحل شد و احتمالا دولت جدید بخواهد کارگروه‌های جدیدی را برای موضوعات مختلف ایجاد کند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، دبیرخانه کارگروه توسعه حمل و نقل بود اما این به معنی آن نیست که ستاد زیر مجموعه کارگروه بوده است. الان نیز موضوع حمل و نقل و سوخت منتفی نشده است. فعلاً عمده این مسئولیت در کمیسیون امور زیربنایی دولت انجام می‌شود و اگر دولت صلاح بداند کارگروهی با موضوع حمل و نقل تشکیل خواهد داد، که اعضای این کارگروه می‌تواند وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت کشور، وزارت راه و سازمان محیط زیست باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *