چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

قطع موقت کمک‌ نظامی آمریکا به مصر

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 307520
منبعی در کنگره آمریکا اعلام کرد: کاخ سفید دستور بازبینی در برنامه اعطای کمک های نظامی به مصر را داده است که این امر به معنای قطع این کمک ها است و نشان می دهد که آمریکا می تواند بدون ایجاد تنش سیاسی با مصر کمک های خود را قطع کند .
به گزارش جهان به نقل از العالم، دیوید کارل سخنگوی سناتور پاتریک لیهی گفت: دفتر سناتور لیهی که رئیس کمیسیون اعتبارات و برنامه های خارجی کنگره است، پیامی را مبنی بر توقف موقت اعطای کمک های نظامی به مصر دریافت کرده است .

به گزارش شبکه خبری آمریکایی سی.ان.ان، کارل افزود: ولی تصمیمی برای توقف همیشگی اعطای کمک های نظامی به مصر اتخاذ نشده است .

کارل فاش نکرد که آیا دولت آمریکا کمک های نظامی خاص مصر را به طرفی دیگر اعطا خواهد کرد یا نه.
کارشناسان سیاسی معتقدند قطع کمک های آمریکا به مصر نشان می دهد که آمریکا پس از وقوع تحولات در کشورهایِ برخوردار از کمک های خود می تواند تصمیمی قاطع برای توقف همیشگی کمک ها یا استمرار این کمک ها اتخاذ کند .

طبق دستور جدید کاخ سفید؛ آمریکا قادر به قطع کمک های خود بدون توصیف عزل محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر با اصطلاح " کودتا " است زیرا اگر آمریکا از اصطلاح کودتا برای توصیف تحولات مصر استفاده کند، باید کمک هایش را تا زمانی که ارتش قدرت را به دولتی منتخب واگذار کند، متوقف کند.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد: روابط اقتصادی آمریکا و مصر فراتر از کمک های نظامی است و شامل بخش هائی مانند گردشگری و صندوق بین المللی پول نیز می شود .

این در حالی است که سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان از احتمال حمایت مالی کشورهای عربی از مصر برای جبران قطع کمک های خارجی خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *