پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رقیب سیاه لشکر در انتخابات مصر

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 586659
درحالی که به عقیده کارشناسان، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به دنبال یک رقیب نمایشی در انتخابات است، سوال محافل سیاسی و مردمی مصر این است که چه کسی رقیب او خواهد بود؟​
رقیب سیاه لشکر در انتخابات مصر
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، درحالی که به عقیده ناظران و کارشناسان سیاسی، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای انتخابات آینده به دنبال یک رقیب نمایشی و سیاه لشکر است، محافل سیاسی و مردمی مصر این روزها سرگرم این هستند که چه کسی رقیب او خواهد بود؟

یک نامزد از حزب الغد
در این میان بلاخره السیسی رقیبی را که به دنبالش بود، پیدا کرد به این معنی که «محمد موسی» معاون رئیس حزب الغد، در گفت وگو با شبکه «سی.بی.سی» مصر گفت: به زودی نتیجه نهایی در مورد  نامزدی «موسی مصطفی موسی » رئیس این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهیم کرد.

فراز و نشیب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری مصر
پس آنکه «احمد شفیق» به ناچار از نامزدی انصراف داد و «سامی عنان» یکی دیگر از نامزدها نیز به اتهام تقلب بازداشت شد و «خالد علی» وکیل مصری و محمد انور نماینده پارلمان مصر نیز نامزدی خود را پس گرفتند، اکنون موسی مصطفی رئیس حزب الغد رقیب احتمالی و مورد قبول عبدالفتاح السیسی خواهد بود.

حمایت البرادعی از رقیب انتخاباتی السیسی
در این میان محمد البرادعی معاون رئیس جمهور پیشین مصر و مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت خود را از موسی مصطفی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و درصفحه توییتر خود نوشت: بهترین تبریک ها نثار مهندس موسی مصطفی موسی در رقابت انتخاباتی آینده. موفقیت شما را از خداوند خواستارم.

با اینهمه ناظران بر این باروند که السیسی به دنبال یک رقیب سیاه لشکر در انتخابات آینده است و جالب اینکه موسی مصطفی از سرسخت ترین حامیان السیسی است که چند ماه پیش از تشکیل یک کمپین در دفاع از السیسی در انتخابات آینده خبر داده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *