سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

محرومیت مترجم ضداسرائیلی از گرین‌کارت

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 307405
مراسم نقد و بررسی و رونمایی از کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» عصر یکشنبه در سرای اهل قلم برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی در این نشست گفت: در جشنواره سال گذشته فیلمی را نمایش دادیم که به چگونگی طراحی حادثه ۱۱ سپتامبر از سال ۱۹۹۹ می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این حادثه طراحی شد. زمانی که با فیلمساز این اثر صحبت کردم به وی گفتم برایم جالب بوده که چطور در آمریکا توانستید چنین فیلمی بسازید و جواب این بود که آنها از ساخت فیلم ممانعت نمی‌کنند بلکه نمی‌گذارند پخش شود و تنها جایی که توانسته بودند فیلم را نمایش دهند در دو جشنواره‌ ایران بوده است.

وی افزود: انتشار این گونه کتاب‌ها شهامت می‌خواهد و شاید اگر دوستان بخواهند گرین‌کارت بگیرند، نتوانند. همان‌طور که در سینما این اتفاقات می‌افتد.

نادر طالب‌زاده هم در این نشست گفت: ما امروز فراتر از کتاب در زمینه‌های دیگری همچون سینما نیز این قابلیت را داریم که از موقعیت کنونی و ضد صهیونیستی جهان برای ایجاد همدلی و همسویی با دیگر کشورها از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله ظرفیت‌های عالی ایجاد شده در خود غرب استفاه کنیم.

این مستند‌ساز افزود: در سازمان سینمایی محفلی برای حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر از اندیشمندان، سینماگران و هنرمندان درباره موج جهانی ضد ‌صهیونیسم در ایران فراهم شده است. ۱۰۰ نفر از این افراد از شخصیت‌های برجسته معاصر جهان در زمینه‌های مختلف فکری و هنری هستند. در این راستا کنفرانس متفکرین و فیلمسازان مستقل، از ۱۲ تا ۱۷ شهریور‌ با حضور این شخصیت‌ها در ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» توسط جان جی میر‌شیمر و استیون ام والت نوشته شده و رضا منتظمی و مهران نصر آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *