دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

کودکان،قربانیان خشونت‌های خانوادگی

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 306706
یک دکترای روانشناسی گفت: قربانیان خشونت‌های خانوادگی برای التیام زخم‌های فیزیکی و فکری خود به استفاده از مواد مخدر روی می‌آورند.
به گزارش جهان، مهرانگیز شعاع کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کودکان به قربانیان خشونت‌های خانوادگی مبدل می‌شوند، افزود: ارقام نشان می‌دهد که ۴۰ تا ۵۰ درصد کودکانی که خانواده‌هایشان دچار خشونت‌های خانوادگی هستند در بزرگسالی دست به جنایات می‌زنند.

وی در ادامه افزود: آن‌ها به بی‌توجهی نسبت به سایر شهروندان در اجتماع می‌پردازند، به مواد مخدر روی می‌آورند و به جنایتکاران بزرگ مبدل می‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه‌ الزهرا(س) خاطر نشان کرد: از هر ۱۰ فردی که دست به جنایت می‌زند، پنج تن از آنها، زد و خورد و دشنام‌های اهانت‌آمیز را در خانواده‌یشان به صورت مداوم شنیده و یا تجربه کرده‌اند.

شعاع کاظمی گفت: برخی از مادران حامله در دوران بارداری، مورد خشونت‌های فزیکی و روانی قرار می‌گیرند که در نتیجه کودکان بیمار و در برخی از حالات معلول و معیوب به بار می‌آورند.

وی همچنین اذعان کرد: برخی از والدین، کودکان خویش را به منازعه لفظی و یا به حمایت از طرف‌های درگیر می‌کشانند که این برخورد ناسالم، تأثیرات عمیقی بر آینده آن‌ها می‌گذارد و آنها نیز از والدین خویش خشونت‌های خانوادگی را الگو برداری می‌کنند.

این دکترای روانشناسی تصریح کرد: تجارب نشان می‌دهد که قربانیان خشونت‌های خانوادگی برای التیام زخم‌های فیزیکی و فکری خود به استفاده از مواد مخدر روی می‌آورند.

شعاع کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: مواد مخدر، قدرت تأثیرگذاری عاطفه انسانی و احساسات انسان را تضعیف کرده، باعث فراموشی دردهای درونی آن‌ها می‌شود. این نوع اعتیاد، چنان ‌صدمه‌ شدیدی به جامعه وارد می‌کند که جامعه‌ فعال را به جامعه معتاد و منفعل مبدل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *