يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ترس بسیاری از کودکان آلمانی از فقر و خشونت

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 673132
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که بسیاری از کودکان آلمانی از نگرانی‌هایی از جمله ترس از فقر و خشونت رنج می‌برند.
ترس بسیاری از کودکان آلمانی از فقر و خشونت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، بر اساس نتایج بررسی اخیر موسسه "برتلزمن"، که از بین 3450 کودک و نوجوان در سنین بین 8 و 14 سال در آلمان انجام گرفته است از هر سه کودک آلمانی در مقاطع ابتدایی، متوسطه و یا دبیرستان یک نفر احساس امنیت نکرده و از خشونت، محدویت و قلدری که علیه وی اعمال شود می ترسد.

بر اساس این بررسی البته اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی احساس می کنند که در خانه  و مدرسه خوب مراقبت می شوند اما با این حال بسیاری از آن ها نگرانی هایی دارند. حدود نیمی از کودکان آلمانی از فقر می ترسند. حدود نیمی از شرکت گنندگان در این نظر سنجی ابراز داشتند که هر از چند گاهی، زیاد و یا همیشه نگران شرایط مالی خانواده خود هستند.

بر این اساس حدود هشت درصد کودکان هشت ساله در این تحقیق ابراز داشتند که در خانواده هیچ کس واقعا به آن ها توجه نمی کند. در بین چهارده ساله ها از هر ده نفر یک نفر چنین دیدگاهی داشت. هر چقدر دانش آموزان بزرگتر می شوند به همان میزان آن ها کم تر این تصور را دارند که معلمان از آن ها مراقبت کرده و در مسائل به آن ها کمک می کنند.

این در حالی است که از نظر مادی اکثر کودکان آلمانی در رفاه هستند و در اولین نگاه اوضاع آن ها خوب به نظر می رسد. بیش از 96 درصد کودکان آلمانی ابراز داشتند که به اندازه کافی غذا برای خوردن و اتاق مخصوص برای بازی و حداقل یک کامپیوتر در خانواده دارند. از هر 10 کودک هم هشت تا اعلام کردند که اتاق خواب مخصوص برای خود دارند.
بر اساس این بررسی تعداد زیادی از کودکان از حقوق خود آگاهی ندارند. از دید نوجوانان یک رشد خوب به امنیت، گذراندن زمان با والدین و دوستان، مراقبت خوب و فرصت های مشارکت خوب بستگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *