شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

هزینه تحصیل در آمریکا و انگلستان +نمودار

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 301337
هزینه تحصیل و اقامت یکی از موارد اصلی در هزینه‌های پرداختی برای دانشجویان در سراسر دنیا محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تراز، متوسط هزینه اقامت دانشجویی در انگلستان برای یک سال از ۷۰۰۰ پوند تا ۹۰۰۰ پوند استرلینگ(تقریبا از ۹۱۹۹.۴ دلار تا ۱۱۸۲۷.۸ دلار) متفاوت است .

همچنین متوسط هزینه سالیانه دانشگاه‌ها دراین کشور برای رشته های هنری از ۷۰۰۰ پوند تا ۹۰۰۰ پوند وبرای رشته های علمی از ۷۵۰۰ پوند تا ۱۲۰۰۰ پوند (تقریبا از ۹۸۵۶.۵ دلار تا ۱۵۷۷۰.۴ دلار) را پوشش می‌دهد.

کسب مدرک لیسانس انگلستان به طور میانگین ۳ تا ۴ سال و برای کارشناسی ارشد با یک سال اضافه تر می‌باشد.

تحصیلات دانشگاهی در آمریکا

تحصیلات دانشگاهی در آمریکا به دودسته‌ی مهم موسسات خصوصی(مستقل) و نهاد‌های دولتی تقسیم می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده هزینه‌ی دانشجوهای بین‌المللی در نهادهای دولتی این ایالت، حتی از هزینه ی دانشجویان ملی این کشور در موسسات خصوصی بیش تر است.جالب است که بدانید، هزینه‌های موسسات لزوما در مقدار ارائه خدمات آن‌ها تاثیر ندارد و بی ارتباط با این امر محسوب می‌شود.
هزینه متوسط سالیانه دانشگاه‌های این ایالت از ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار در موسسات خصوصی و از ۱۰۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰ دلار برای نهاد‌های دولتی متغیر است.

هزینه متوسط سالانه اقامت دانشجویان نیز از ۱۰۰۰۰ دلار تا ۱۶۰۰۰ دلار می‌باشد.
از این مقداربه طور متوسط ماهانه حدود ۴۰۰ دلار برای اجاره، ۱۰۰ دلار برای مواد غذایی، ۱۰۰ دلار برای آب و برق، ۱۰۰ دلار برای تلفن و ۲۰۰ دلار برای امور متفرقه صرف می شود.

زمان اخذ مدرک در این ایالت برای کارشناسی ۴ سال و ۱ سال برای ارشد می باشد.

مقایسه هزینه‌های تحصیلی در آمریکا و انگلستان

براساس اطلاعات منتشر شده، حداقل هزینه تحصیلات دانشگاهی در نهادهای دولتی آمریکا، بیش تر از حداقل هزینه تحصیلات در انگلستان است.این در حالی‌است که این هزینه حداقلی در انگلستان تقریبا برابر با ۹۸۵۶.۵ دلار است.

این تفاوت قیمت‌ها در حداکثر هزینه‌ها نیز کاملا مشهود است.


تفاوت قیمت در هزینه اسکان دانشجویان در انگلیس و آمریکا نیز قابل مقایسه‌است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *