سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

واکنش کاسه ساز به نامه‌ رییس‌جمهور: امیدوارم پای امضا و حرفشان بایستند‬

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 301088
حبیب‌الله کاسه‌ساز گفت: آقایان (خانه سینمایی‌ها)، خیلی خوششان نمی‌آید آن تفاهم‌نامه (تفاهم ۱۳ تیر ماه) را قبول کنند و در حال حاضر که رئیس جمهور اعلام کردند، امیدوارم بیایند و پای امضا و حرفشان بایستند.
به گزارش جهان، رئیس هیات مدیره و سخنگوی جامعه اصناف سینمای ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر اجرای توافق‌نامه ۱۳ تیرماه در خصوص خانه سینما،‌ اظهار کرد: ما همان موقع هم موافق بودیم اما همین آقایان که توافقنامه را امضا کردند، آن را قبول نکردند. نامه هشت ماده‌ای هم که آقای شمقدری نوشت در همان راستا بود.

وی افزود: ظاهرا آقایان هرچه به نفعشان باشد قبول می‌کنند وهرچه نباشد قبول نمی‌کنند و به نظر من این آقایان دیگر قابل اعتماد نیستند و باید جمع دیگری از خانه سینما وارد شوند تا بتوان به آنها اعتماد کرد.

کاسه‌ساز با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای ما فرق کرده است‌، گفت: با سازمان سینمایی کاری نداریم. ما براساس یازده صنف قانونی مجمع عمومی برگزار کردیم و هیات مدیره انتخاب شد، در واقع آن تفاهم‌نامه باید همان موقع پذیرفته می‌شد.

وی با اشاره به درخواست اخیر رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما درباره‌ی تجدید نظر در افراد ناظر از سوی سازمان سینمایی، گفت: آقایان در چه جایگاهی هستند که تقاضای تجدید نظر در ناظر می‌کنند؟! الان چون احساس می‌کنند، چیزی در دستشان نیست می‌گویند آن تفاهم‌نامه را قبول می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه بخواهند مجمع عمومی برگزار کنند یک بار دیگر آن تفاهم‌نامه را با دقت مطالعه کنند.

رئیس هیات مدیره جامعه اصناف سینمایی با بیان اینکه ما قانونا هیات مدیره خانه سینما هستیم گفت: ارشاد هم آن را قبول کرده و کارمان را انجام می‌دهیم و تا کنون سه تا چهار جلسه هم تشکیل داده‌ایم و معتقدیم هر اتفاقی بخواهد بیفتد باید زیرمجموعه ما باشد.

وی با اشاره به مجمع عمومی شش مرداد افزود: فکر نمی‌کنم پلیس اجازه بدهد دیگر تجمعی برگزار شود، چرا که آنها به ما قول داده‌اند با هر گونه تجمعی در مقابل خانه سینما برخورد خواهند کرد و دیگر خبری از آن لطافت و خنده نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *