شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

دو دونده مشهور دنیا دوپينگي اعلام شدند

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 299413
آزمايش دوپينگ پاول نيز در مسابقات ماه ژوئن قهرماني جاماييكا مثبت اعلام شد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از رویترز نوشت:  آژانس ضد دوپينگ آمريكا اعلام كرده است كه نتيجه آزمايش نمونه نخست خارج از مسابقه گاي ۳۰ ساله كه دومين دونده سريع ۱۰۰ متر دنيا است، مثبت گزارش شده است.

در اين رقابت ها شرون سيمپسون ديگر دونده جاماييكايي در دوي ۴ در ۱۰۰ متر هم به دليل استفاده از داروي «اگزيلوفرين» دوپينگي اعلام شد. همان ماده اي كه در نمونه آزمايش پاول يافت شده است.

دوپينگ اين دو دونده در حالي اعلام شده است كه يك ماه پيش نيز دوپينگ ورونيكا كمپبل براون قهرمان المپيك جاماييكا به دليل استفاده از يك ماده مدر ممنوعه اعلام شده بود.

پاول قبل از يوسين بولت آخرين فردي بود كه ركورد سريعترين زمان در دوي ۱۰۰ متر را در سال ۲۰۰۸ در اختيار داشت.

وي كه هم اكنون چهارمين دونده سريع تاريخ به شمار مي رود، از اعضاي تيم جاماييكا در دوي ۴۰۰ متر امدادي بود كه مدال طلاي المپيك ۲۰۰۸ را كسب كرد.

پاول در رقابت هاي امسال ركورد ۹.۸۸ را براي خود به ثبت رساند اما نتوانست در تيم جاماييكا براي حضور در مسابقات ماه آينده قهرماني جهاني حضور يابد.

اين دونده جاماييكايي بعد از انتشار خبر مثبت بودن آزمايش دوپينگش در بيانيه اي اعلام كرد: مي خواهم به خانواده، دوستان و تمامي هوادارانم در سراسر جهان اعلام كنم كه من هرگز عمدا و يا سهوا از هيچ ماده مكمل يا داوري غير مجازي استفاده نكرده ام. من اكنون و هرگز يك متقلب نبوده ام.

گاي نيز كه تا كنون سريع ترين دونده دنيا در سال ۲۰۱۳ است، در حال حاضر منتظر اعلام نتيجه آزمايش نمونه دوم خود است. وي پيش از اين از شركت در مسابقات ماه آينده قهرماني جهان در مسكو انصراف داده بود.

وي چند روز پيش در مسابقات ليگ الماس در لوزان با زمان ۹.۷۹ ثانيه زودتر از پاول به خط پايان رسيد و قهرمان شد.

اين دونده آمريكايي در سال ۲۰۱۱ تحت عمل جراحي قرار گرفت و به همين دليل حدود يك سال از مسابقات به دور بود اما در مسابقات سال جاري عملكرد خوبي داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *