پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

دولت‌سازندگی واصلاحات مصداق افراط بودند

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 298894
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پافشاری دولت سازندگی و اصلاحات بر یک موضوع و رها کردن سایر مسائل، آن را مصداق بارز افراطی‌گری دانست.
به گزارش جهان، اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به برخی اظهار‌ نظرات اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه دولت‌های نهم و دهم مصداق افراط و تفریط هستند و دولت‌های سازندگی و اصلاحات نماد اعتدال به شمار می‌روند، ‌گفت: در دولت نهم و دهم به‌ویژه در دولت دهم تا حدی بر اثر حاکمیت تفکر انحرافی افراط و تفریط تا حدی دیده می‌شد اما پافشاری دولت نهم بر حفظ ارزش‌های اسلامی را نمی‌توان افراط نامید.

وی تأکید کرد: دولت نهم به هیچ وجه اهل افراط نبود، بلکه در این دولت شاهد پافشاری بر ارزش‌ها بودیم. اما دولت دهم تا حدی درگیر انحراف شد و افراط‌هایی صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه افرادی که مصمم به حفظ ارزش‌ها هستند از دید برخی افراد ناآگاه افراطی حساب می‌شوند، افزود: رعایت اصول و حفظ ارزش‌ها افراطی‌گری نیست و پافشاری و حفظ ارزش‌ها عین اصول است.

کوثری با اشاره به عملکرد دولت اصلاحات اظهار داشت: در دولت اصلاحات نه‌تنها از ابتدا افراطی‌گری وجود داشت، بلکه حتی قبل از آن نیز افراط و تفریط وجود داشت. چرا که تنها به بعد سیاسی فکر می‌کردند و معتقد بودند کاری به مسائل اقتصادی نداریم و تنها مسائل سیاسی را در نظر می‌گیریم، لذا موضوعات دیگر را رها کردند و فقط به یک موضوع پرداختند که عین افراط به شمار می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سازندگی نیز بیشتر به مسائل سازندگی توجه شد و با رهایی عرصه فرهنگ و اجتماع تنها به مسائل عمرانی و سازندگی پرداخته شد. اینکه همه مسائل کشور رها شود و تنها بر یک موضوع پافشاری شود، عین افراطی‌گری است و ما باید نسبت به این مسئله توجه کافی را داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه فتنه ۸۸ بارز‌ترین جریان ضداعتدالی در کشور بود، اظهار داشت: نقش مردم در سال ۸۸ بسیار شاخص بود و آنها با رأی ۲۴ میلیونی به آقای احمدی نژاد اعتماد کردند، اما عده‌ای این موضوع را تحمل نکردند و از اعتدال خارج شدند و با فشار به حاکمیت به دنبال رسیدن به خواسته ناحق خود بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر اسم دولت سازندگی و اصلاحات را افراط بگذاریم پس دولت نهم و دهم را چه باید بگوییم