سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

واکنش تند دمشق به ادعای عربستان

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 295024
وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به سخنان وزیر خارجه سعودی، که سوریه را کشوری «تحت اشغال» توصیف کرده بود، گفت: «آل سعود با دیپلماسی لرزان و هراسان از پیروزی های ارتش سوریه، نمی تواند نماینده مردم عربستان باشد و هیچ جایگاه سیاسی ندارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از المنار نوشت: "عمران الزعبی" روز گذشته در سخنانی گفت: دیپلماسی لرزان و هراسان از پیروزهای ارتش سوریه نمی تواند نماینده مردم عربستان باشد و هیچ جایگاه سیاسی ندارد.

الزعبی افزود: «تعجبی نیست که سعود الفیصل (وزیر خارجه عربستان سعودی) سوریه را کشوری تحت اشغال، اما فلسطین را آزاد بداند. حافظه او دچار اختلال شده و توهماتش بر سخنانش غالب گشته است.»
وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد، علت وجود خشونت در سوریه وجود تسلیحات و اموال عربستان و تروریست های وابسته به آن در خاک سوریه است. بنابراین الفیصل در خون سوری ها شناور است. اگر او کشورش را کشوری کوچک می داند، سوریه با مردم و ارتش خود، کشوری بزرگ است.

وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی اش «جان کری» در جده، گفت:« سوریه با دو مسئله روبروست؛ کشتار جمعی بی سابقه و اشغال شدن از سوی نیروهای بیگانه.»

وی خواستار تحریم ارسال اسلحه برای دولت سوریه شد اما گفت که باید به معارضان مسلح کمک تسلیحاتی بیشتری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *