کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش تند دمشق به ادعای عربستان

5 تير 1392 ساعت 8:43

وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به سخنان وزیر خارجه سعودی، که سوریه را کشوری «تحت اشغال» توصیف کرده بود، گفت: «آل سعود با دیپلماسی لرزان و هراسان از پیروزی های ارتش سوریه، نمی تواند نماینده مردم عربستان باشد و هیچ جایگاه سیاسی ندارد.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از المنار نوشت: "عمران الزعبی" روز گذشته در سخنانی گفت: دیپلماسی لرزان و هراسان از پیروزهای ارتش سوریه نمی تواند نماینده مردم عربستان باشد و هیچ جایگاه سیاسی ندارد.

الزعبی افزود: «تعجبی نیست که سعود الفیصل (وزیر خارجه عربستان سعودی) سوریه را کشوری تحت اشغال، اما فلسطین را آزاد بداند. حافظه او دچار اختلال شده و توهماتش بر سخنانش غالب گشته است.»
وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد، علت وجود خشونت در سوریه وجود تسلیحات و اموال عربستان و تروریست های وابسته به آن در خاک سوریه است. بنابراین الفیصل در خون سوری ها شناور است. اگر او کشورش را کشوری کوچک می داند، سوریه با مردم و ارتش خود، کشوری بزرگ است.

وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی اش «جان کری» در جده، گفت:« سوریه با دو مسئله روبروست؛ کشتار جمعی بی سابقه و اشغال شدن از سوی نیروهای بیگانه.»

وی خواستار تحریم ارسال اسلحه برای دولت سوریه شد اما گفت که باید به معارضان مسلح کمک تسلیحاتی بیشتری شود.


کد مطلب: 295024

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/295024/واکنش-تند-دمشق-ادعای-عربستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com