يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

واکنش منفی اردوغان به اظهارات گل

سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 290767
رئیس جمهور ترکیه شب گذشته با رهبر «حزب جمهوریخواه خلق»، بزرگترین حزب مخالف دولت دیدار کرد و پس از این دیدار گفت که پیام مخالفان را دریافت کرده است؛ اردوغان در واکنش به این اظهارات عبدالله گل گفت: من که پیامی دریافت نکردم، نمی‌دانم چه کسی چه پیامی دریافت کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که اعتراضات در ترکیه چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت، رئیس جمهور این کشور با «کمال قلیچ‌داراوغلو»، رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

گل پس از این دیدار گفت که پیام (مخالفان) را دریافت کرده است.

زمانی که خبرنگاران شب گذشته نظر «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر اترکیه درباره اظهارات گل را خواستار شدند، اردوغان گفت: من که هیچ پیامی را دریافت نکردم، حال نمی‌دانم چه کسی چه پیامی دریافت کرده است.

نخست وزیر ترکیه روز گذشته درگیری‌های اخیر این کشور را توطئه‌ای داخلی و خارجی توصیف کرد و حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه را به طراحی این توطئه‌ها متهم کرد.

نخست وزیر ترکیه با تأکید بر حمایت از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز گفت: اگر دیکتاتور باشیم مردم ما را حذف خواهند کرد و مردم به کسانی که به خیابان‌ها آمده اند پاسخ خواهند داد و ما نخواهیم گذاشت که گروه‌های افراطی دفتر نخست وزیری یا ساختمان دولتی دیگری را اشغال کنند.

وی گفت: کسانی که از بهار ترکیه صحبت می کنند از واقعیت این کشور اطلاع ندارند زیرا ما در بهار ترکیه زندگی می‌کنیم ولی برخی در این کشور می خواهند این بهار را به زمستان تبدیل کنند.

ترکیه از هفته گذشته شاهد موجی از اعتراضات خیابانی بوده که این درگیری‌ها خشونت‌بارترین درگیری‌ها از سال ۲۰۰۲ تا کنون به شمار می‌آید.

این درگیری‌ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان تاریخی «قیزی پارک» به یک مرکز فرهنگی و تجاری در استانبول آغاز و به برخی شهرهای دیگر از جمله، ازمیر و آنکارا نیز کشیده شد.

گزارش‌های رسیده حاکی است طی این درگیری‌ها دو نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند؛ مقامات ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۷۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *