جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

۵ پرسش‌ مهم کارگران از رئیس‌جمهور آینده

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 290213
همزمان با آغاز برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور خواستار پاسخگویی نامزدها به دغدغه‌ جامعه کارگری شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در نامه سرگشاده به هشت نامزد حاضر در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم چنین آمده است:

با عنایت به ضرورت آشنائی و کسب اطلاع آحاد کارگران شریف کشور از مواضع و دیدگاه‌های تخصصی نامزدهای ریاست جمهوری در قبال برخی از مهمترین و کلیدی ترین پرسش‌ها و مطالبات این بخش از ملت، سؤالاتی مطرح شده است که انعکاس نقطه نظرات نامزدهای ریاست جمهوری باب تضارب و به دست گرفتن افکار با هدف تعیین و تبیین روشها و راهکارهای متناسب برای بالندگی، پویایی و نشاط آحاد جامعه کار و تولید کشور فراهم شود.

در ادامه این نامه پرسش‌های محوری جامعه کارگری از طیف های مختلف حاضر در عرصه انتخابات به شرح زیر مطرح شده است.

- در روند حفظ و توسعه بالندگی و پویایی حوزه کار و تولید کشور چه نقش و جایگاهی برای تشکل های مردم نهاد صنفی متصور هستید؟

- ایجاد و حفظ امنیت شغلی در زمره مهم ترین و محوری ترین مطالبات نیروی کار کشور محسوب می گردد ، دیدگاه شما در این باره چیست؟

- قانون کار از مهمترین قوانین مادر و پایه در کشور به شمار می‌رود، نظر و دیدگاه تخصصی شما در ارتباط با مفاد این قانون و نقش آن در تنظیم مناسبات حوزه روابط کار کشور چیست؟

- نهاد تأمین اجتماعی مهم ترین و مؤثرترین سازمان عمومی و بین النسلی حوزه کار و تولید کشور است، آیا قائل به حفظ و تقویت ساختارها و ارکان این نهاد هستید؟

- میزان و تنوع اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری و به تبع آن معیشت جامعه کارگری در سالیان اخیر رو به نزول و افول شدید گذارده، برای توقف این روند و ارتقاء فوری سطح کیفی زندگی نیروی کار کشور چه پیشنهادی در حوزه عمل و اجرا دارید؟

- تدوین، تصویب و اجرای «سند ملی کار شایسته» به موجب صراحت مفاد مواد ۱۰۱ برنامه چهارم و ۲۵ برنامه پنجم توسعه تکلیفی الزامی و بر عهده دولت و شرکای اجتماعی آن است، دیدگاه مشخص شما برای عمل به این گفتمان راهبردی در حوزه کار و تولید کشور چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *