يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار زن خانه‌دار بیمه می‌شوند

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 283755
رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در جلسه روز گذشته ستاد ملی زن و خانواده کلیات طرح بیمه زنان خانه‌دار به تصویب رسید و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار زن خانه‌دار را تحت پوشش بیمه‌ای درآوریم.
۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار زن خانه‌دار بیمه می‌شوند
به گزارش جهان، مریم مجتهدزاده در گفت و گو با فارس گفت: در جلسه روز گذشته ستاد ملی زن و خانواده که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد کلیات طرح بیمه زنان خانه‌دار تصویب شد و همچنین آئین نامه ستاد توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی زنان مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی در خصوص تصمیمات ستاد ملی زن و خانواده در خصوص اشتغال زنان افزود: کارگروهی زیر نظر شورای عالی اشتغال تشکیل می‌شود که به مدت یک هفته موضوع اشتغال زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد و یک هفته از هر ماه را با توجه به درخواست اشتغال زنان و دختران فارغ‌التحصیل جویای کار به موضوع اشتغال زنان اختصاص می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: در کارگروه اشتغال زنان و دختران جویای کار وزیران و رؤسای بانک‌ها حضور دارند تا بتوانیم سریعتر وارد کارهای عملیاتی شویم و موانع موجود بر سر راه اشتغال زنان و دختران را مرتفع کنیم و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار دهیم. 
 
وی همچنین به تصویب طرح بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و ادامه داد: به منظور اجرایی کردن طرح بیمه زنان خانه‌دار و بر اساس تصمیم ستاد ملی زن و خانواده قرار شد کارگروهی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، وزیر تعاون، مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بهداشت تشکیل شود.
 
رئیس مرکز امور زنان و خانواده تصریح کرد: ریاست این کارگروه به معاون حقوقی ریاست جمهوری سپرده شد تا نکات حقوقی این طرح نیز مورد بررسی قرار گیرد.
 
رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال 92 این طرح اجرایی می‌شود افزود: امیدواریم تا پایان سال 92، 100 تا 200 هزار زن تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گیرند و تا پایان برنامه پنجم نیز یک میلیون و تا پایان برنامه هفتم، 19 میلیون زن خانه‌دار بیمه میی‌شوند.
 
وی همچنین در خصوص حضور بیمه‌های خصوصی در طرح بیمه زنان خانه‌دار گفت: در کنار بیمه تأمین اجتماعی از بیمه‌های خصوصی نیز استفاده می‌کنیم و در کار گروه تشکیل شده نمایندگان سازمان‌های بیمه‌های خصوصی نیز حضور دارند. تا بتوانیم با همکاری تمام سازمان‌ها این طرح را سریعتر وارد مراحل اجرایی و عملیاتی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *