جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۲

قراردادی برای راحت‌تر شدن آزار جنسی!

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 275159
شبكه بی‌بی‌سی حدود 20 نفر از كاركنان سابق خود را به امضای قراردادهایی وادار كرده است كه آن‌ها را از صحبت در مورد آزار جنسی یا بدرفتاری‌های انجام‌شده در محل كار منع می‌كند.
به گزارش جهان،  فارس، نشریه «ساندی تایمز» با اعلام این خبر نوشته است كه «مریم اوریلی» مجری سابق و همچنین «لیز مكین» روزنامه‌نگار برنامه «نیوزنایت» بی‌بی‌سی از جمله كسانی هستند كه مجبور به امضای این قراردادها شده‌اند.
 
اوریلی می‌گوید دیگر كاركنانی هم كه در شبكه مورد آزار یا بدرفتاری قرار گرفته بودند هم اگر می‌خواستند در آینده از بی‌بی‌سی كار دریافت كنند، مجبور به امضای این قراردادهای محدودكننده بوده‌اند.
 
یكی از زنانی كه با تازگی از شبكه بی‌بی‌سی جدا شده، در این مورد می‌گوید: پول مالیات‌دهندگان صرف این می‌شود كه الان من در مورد بدرفتاری و ظلمی كه در بی‌بی‌سی علیه زنان می‌شود، صحبت نكنم.
 
بررسی‌ها در مورد قوانین و فرهنگ رایج در بی‌بی‌سی پس از آن آغاز شد كه شكایت‌هایی علیه «جیمی سویل» مجری سابق شبكه بی‌بی‌سی مطرح شد. شاكیان این ستاره سابق كه سال 2011 درگذشت، به بیش از 400 نفر رسیده‌اند. این افراد می‌گویند سویل در دوران كاری خود آن‌ها را مورد سوءاستفاده و آزار جنسی قرار داده است. پرونده سویل اكنون به رسوایی بزرگی برای بی‌بی‌سی تبدیل شده و هر روز زوایای بیشتری از فرهنگی كه به چنین رفتارهایی در بی‌بی‌سی منجر شده، پرده برداشته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *