شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱

يافته‌هاي‌تکان‌دهنده ازهزارقرباني جنسيBBC

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 338830
یافته‌های تکان‌دهنده یک قاضی سابق در انگلیس حاکی از بی‌تفاوتی مدیران بی‌بی‌سی به سوء استفاده جنسی وسیع از کارکنان این شبکه است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، دیم جنت اسمیت قاضی سابق دادگاه استیناف در انگلیس که قبلا ریاست تحقیقات درباره قتل‌های صورت گرفته به دست دکتر هارولد شیپمن را بر عهده داشت،‌ به زودی گزارشی منتشر خواهد کرد که در آن تعداد واقعی قربانیان تعرض‌های جنسی جیمی ساویل مجری سابق و چهره سرشناس شبکه بی‌بی‌سی ممکن است هرگز مشخص نشود و مدیران بی‌بی‌سی در عین آگاهی از رفتار وی هیچ اقدامی انجام ندادند.

این گزارش فاش خواهد کرد کارکنان بی‌بی‌سی چشمشان را به روی تجاوز و تعرض جنسی جیمی ساویل به بیش از هزار دختر و پسر در اتاقهای رختکن و استودیوهای این شرکت رسانه‌ای بسته بودند. با این گزارش که انتظار می‌رود ماه آینده منتشر شود،‌ بی‌بی‌سی گرفتار بحران جدیدی خواهد شد و شوک وسیعی به همه کارکنان آن وارد خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به گاردین با اشاره به یافته‌های تکان‌دهنده این گزارش گفت:‌ این گزارش فاش می‌سازد چگونه ساویل توانست برای بیش از چهل سال ضمن ارتکاب شنیع‌ترین جرایم بیخ گوش کارکنان بی‌بی‌سی از هرگونه مجازات جان سالم به در ببرد.

دامنه وسیع شهادت‌های قربانیان که همچنان تحت بررسی است، انتشار گزارش اسمیت را یک ماه به تعویق انداخت. پیتر ساندرز مدیر اجرایی انجمن ملی قربانیان سوء استفاده جنسی در کودکی که در روند تحقیقات اسمیت نقش مشورتی داشت، گفت: بدون شک هزار نفر در داخل ساختمان بی‌بی‌سی به دست ساویل مورد سوء‌ استفاده جنسی قرار گرفتند و بدتر آنکه بسیاری از کارکنان بی‌بی‌سی که با آنها در این‌باره صحبت شده است،‌ گفتند که همگی از این رفتار ساویل مطلع بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *