جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آتش‌بازی سرخ‌ها یا طلسم‌شکنی نفت؟

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 270854
ششمین تقابل پرسپولیس و نفت تهران در لیگ برتر شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران از هفته بیست و پنجم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی شنبه برای ششمین بار به مصاف هم می‌روند که در 5 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر 3 برد برای سرخ‌‌پوشان و 2 تساوی به ثبت رسیده است و جالب اینکه هنوز نفت در تاریخ لیگ برتر نتوانسته است پرسپولیس را شکست دهد.
 
در این میان سهم سرخ‌پوشان از 13 گلی که در دیدارهای رو در روی پرسپولیس - نفت تهران به ثمر رسیده 11 گل و سهم نفت تهران هم 2 گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 14 در این دیدار باشند.
 
در این بین راه‌آهن از فصل دهم رقابت‌ها، وارد لیگ برتر شده است تا به این ترتیب در تاریخچه دیدارهای پرسپولیس - نفت تهران در 9 فصل ابتدایی لیگ برتر خبری از بازی‌‌های این دو تیم نباشد.
 
در این میان یک نکته وجود دارد؛ بازی‌های این دو تیم همواره در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شده تا بر همین اساس خیلی نتوان روی بازی‌های برگشت آنها تمرکز کرده و آمار بازی‌های برگشت را به تفکیک از مجموع بازی‌ها، محاسبه کرد.
 
برتری 5 بر یک پرسپولیس مقابل نفت تهران به عنوان پرگل‌ترین و البته مقتدرانه‌ترین پیروزی در تاریخچه دیدارهای دو تیم به ثبت رسیده است، ضمن اینکه در 5 دیدار گذشته دو تیم هم دو تساوی بدون گل و دو برد 3 گله دیگر به سود قرمزها به چشم می‌خورد.
 
در نهایت باید تا پایان 90 دقیقه بازی فردا منتظر ماند تا مشخص شود که آیا پرسپولیس می‌تواند در ادامه روزهای نسبتاً خوبش، نفت را با یک نتیجه پرگل دیگر قربانی کرده و به روند شکست ناپذیری خود در لیگ برتر مقابل این تیم تداوم ببخشد یا این شاگردان ابراهیم‌زاده هستند که می‌توانند با برتری مقابل حریف‌شان در آزادی طلسم‌شکنی کنند، البته شاید هم تقسیم امتیازات، بُعد سومی برای این دیدار باشد.
 
پرسپولیس در پایان هفته بیست و چهارم با یک بازی کمتر و با 31 امتیاز یازدهم است و راه‌آهن با 39 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.
 
*نتایج کامل تمام دیدارهای پرسپولیس - نفت تهران در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:
 
فصل دهم لیگ برتر:
 
دور رفت: پرسپولیس 3 - نفت یک
 
دور برگشت: پرسپولیس 5 - نفت یک
 
 
 
فصل یازدهم لیگ برتر:
 
دور رفت: پرسپولیس صفر - نفت صفر
 
دور برگشت: پرسپولیس 3 - نفت صفر
 
 
 
فصل دوازدهم لیگ برتر:
 
دور رفت: پرسپولیس صفر - نفت صفر
 
دور برگشت: پرسپولیس ؟ - نفت ؟
 
*گزارش بازی رفت دو تیم در فصل دوازدهم لیگ برتر:
 
«توقف نفت مقابل ضعیف‌ترین پرسپولیس تاریخ/ نفت به صدر برگشت»
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین دیدار هفته هشتم لیگ برتر از ساعت 19:45 بیست و ششم شهریورماه امسال بین دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در ورزشگاه آزادی و در حضور کمتر از 5 هزار تماشاگر برگزار شد که بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
پرسپولیس در این دیدار به چهارمین مساوی خود رسید تا ضعیف‌ترین نتایج تاریخ این باشگاه رقم بخورد. سرخپوشان تهرانی در پایان هفته هشتم فقط یک برد به دست آورده‌ و با این تساوی با 7 امتیاز یک پله صعود کرده و به رده پانزدهم رسیدند. نفت تهران هم با تک امتیازی که از این بازی به دست آورد با 15 امتیاز به صدر جدول بازگشت.
 
محسن قهرمانی داور مسابقه به احمد آل‌نعمه، ایمان موسوی و وحید حمدی‌نژاد از نفت تهران کارت زرد نشان داد.
 
ترکیب پرسپولیس:
 
نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، حسین ماهینی (از دقیقه 85 مرتضی خانزاده)، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، مهرزاد معدنچی، میثم نقی‌زاده، هادی نوروزی (از دقیقه 68 جواد کاظمیان) و کریم انصاری‌فرد (از دقیقه 69 ایمون زاید)
 
سرمربی: مانوئل ژوزه
 
ترکیب نفت تهران:
 
حامد فلاح‌زاده، ووریا غفوری، احمد آل‌نعمه، هادی شکوری، علی عزتی، یعقوب کریمی، سید ایمان موسوی (از دقیقه 81 کوران لبوآوویچ)، وحید حمدی‌نژاد، مگنو باتیستا (از دقیقه 71 مرتضی پورعلی گنجی)، محمدحسین مهرآزما و مصطفی سیفی (از دقیقه 91مهدی خیری)
 
سرمربی: منصور ابراهیم زاده
 
 
 
*به یاد پیرمرد لجباز!
 
به گزارش فارس، مانوئل ژوزه پس از تساوی بدون گل برابر نفت تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مایلی‌کهن گفته که پرسپولیس خوب بسته نشده است، در اظهارنظری عجیب گفت:‌ تیم توسط من بسته نشده، این تیم تعادل ندارد، قبلا هم گفته بودم 7 بازیکن در سمت راست داریم اما در سمت چپ زمین فقط معدنچی را داریم که یک سال است بازی نمی‌کند. هافبک دفاعی ما سوسا و سامان آقازمانی هستند که سوسا مصدوم شد و آقازمانی را هم تماشاگران دوست ندارند. در بازی با نفت میثم نقی‌زاده را در کنار مهدوی‌کیا گذاشتم که او یکی از بهترین بازیکنان تیم بود، پیش از این پولادی در کنار مهدوی‌کیا بازی می‌کرد. این شرایط مثل آن است که با یک پتوی کوچک بخواهی سر و پایت را همزمان بپوشانی. در این شرایط همیشه مربی مقصر است. حتماً من احمق هستم که تاکنون 22 جام قهرمانی به دست آورده‌ام. وقتی برنده می شوید، پیروزی پدر زیاد دارد اما، پدر شکست، فقط مربی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *