چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

روایت ‌مهمانپرست ‌از سناریوی جدید دشمنان

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 270822
رامین مهمان‌پرست گفت: درگیری ایران با یکی از کشورهای منطقه برای نفوذ در منطقه و رسیدن به اهداف مستکبرانه خود سناریوی جدید جبهه استکبار است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رامین مهمان‌پرست در جلسه هم‌‌اندیشی با دانشجویان جهان اسلام در محل سالن شورای مرکزی جهاد دانشگاهی مشهد اظهار کرد: امروز در منطقه آزمایش علمی بزرگی در حال وقوع است، اگر بیداری اسلامی در بیداری منطقه نقش خود را به خوبی ایفا کند سبب قطع شدن دست استکبار و استقلال کشور می‌شود.
 
وی افزود: جبهه استکبار در این آزمایش با نتیجه نامطبوع مواجه شده و از راهبردهای جدید استفاده کرده که در 3 بخش قابل بررسی است، ایجاد تنش در کشورهای اصلی و موثر برای کمرنگ شدن اثر‌بخشی این کشورها در منطقه، ایجاد اختلاف و درگیری و تنش میان کشورهای منطقه که بحران سوریه نمونه بارزی از آن است و سوم که مهمترین راهبرد تلقی می‌شود درگیر کردن جمهوری اسلامی ایران با یکی از کشورهای منطقه است.
 
مهمان‌پرست با بیان اینکه داستان ایران‌هراسی ایران در مسیر درگیری ایران با یکی از کشورهای منطقه طراحی شده یادآور شد: اگر ایران با یکی از کشورها به ویژه کشورهای عربی درگیر شود نتیجه‌ای خوشایند برای جبهه استکبار چون اختلاف میان اهل تشیع و تسنن را در بر خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: دستگاه سیاست خارجی با تدابیرخود توانسته این فتنه از پیش طراحی شده را تا حدودی مهار کند و اقدامات در مسیر توسعه روابط و وحدت شیعیان و اهل تسنن از مهمترین آنهاست.
 
سخنگوی وزیر امور خارجه با اشاره به تعیین راهبرد صحیح در برابر مواضع دشمن گفت: در سوریه جبهه استکبار تمام تلاش خود را کرد تا ایران را سرکوب کند اما امروز توانسته‌ایم با راهبرد صحیح کاری کنیم تا ایران طرف اصلی مشورت در بحران سوریه قرار گیرد و این نشان از نفوذ ایران در منطقه دارد.
 
مهمان‌پرست یادآور شد: ایران در سوریه طرف اصلی مشورت، عضو کمیته 4 جانبه مرسی، طرف اصلی مشورت ترکیه و روسیه بوده و در مجموع مبین این است که مواضع ایران در تصمیمات منطقه‌ای نقش موثر دارد.
 
وی اضافه کرد: اگر جریان مردمی در سوریه علیه دولت و بشار‌اسد ایجاد می‌شد دولت بشار اسد حتی به هفته‌ای دوام پیدا نمی‌کرد.
 
سخنگوی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه حضور نیروهای حمایتی مشابه بسیج در ایران در کنار مردم سوریه یکی از مهمترین علل ایستادگی مردم در برابر ناامنی‌هاست گفت: امروز مردم سوریه به درستی دریافته‌اند که درگیری‌ها از حیث ایجاد امنیت و بهبود وضعیت سوریه نبوده بلکه مجموعی از حرکات تروریستی است.
 
وی تاکید کرد: در سیاست خارجی توانسته‌ایم مواضع توطئه‌آمیز جبهه استکبار را خنثی کنیم؛ قابل ذکر است که سیاست خارجی مجزا از سیاست کلان نظام حرکت نمی‌کند.
 
مهمان‌پرست ادامه داد: عملکرد دستگاه سیاسی خارجی عین سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بوده و به تعبیر رهبر وزارت خارجه بخش بیرونی نظام است.
 
سخنگوی وزیر امور خارجه با اشاره به اصرار آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران گفت: گذر زمان نشان داده که آمریکا در مواقع برخورد به بحران خواستار مذاکره با ایران می‌شود و نمونه‌های بارز آن را در جنگ آمریکا با افغانستان و عراق شاهد بودیم.
 
وی اضافه کرد: در جنگ آمریکا با افغانستان مذاکره با آمریکا را از آن حیث پذیرفتیم که امنیت افغانستان با عنوان کشور دوست و همسایه و همجوار نقش تعیین کننده در امنیت ایران داشت و بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا در عین عملکرد مثبت ایران ما را محور شرارت معرفی کرد.
 
مهمان‌پرست با بیان اینکه مذاکره هیچگاه خارج از سیاست کلان نظام نبوده گفت: ایران در مذاکرات خود همواره توسعه امنیت و ثبات منطقه را در راس عملکرد خود قرار داده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: مذاکره باید همراه با رفتار عادلانه و از موضع برابر باشد مذاکره وقتی اثر‌گذار است که طرف مقابل قصد همکاری داشته نه اینکه شعار مذاکره دهد اما تحریم را بیشتر کند، نه اینکه قصد مذاکره داشته باشد و نام مجاهدین خلق که  مسبب 17 هزار شهید ترور شده از لیست گروهک‌های تروریستی حذف کند.
 
وی از منطق قوی ایران در بحث انرژی هسته‌ای یاد کرد و گفت:‌ ایران از حیث اینکه منطق قوی دارد باید از مواضع خود در مجامع بین‌المللی دفاع کند، در بحث هسته‌ای ایران در زمره نخستین کشورهایی است که معاهده MPT را امضا کرده است.
 
مهمان‌پرست افزود: این معاهده مبتنی بر این است که ایران نسبت به این معاهده پایبند و از انرژی هسته‌ای در مسیر نظامی استفاده نکند؛ ما مخالف سلاح هسته‌ای هستیم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: ایران انقلابی اعتقادی دارد و بر اساس اصول و ارزش‌ها و فتوای مقام معظم رهبری که به منزله حجت تمام است رفتن به سمت سلاح هسته‌ای را حرام می‌شمارد.
 
مهمان‌پرست اظهار داشت: 20 درصد غنی‌سازی اورانیوم نظامی نبوده و برای مصارف راکتور تحقیقاتی و پزشکی است، تحریم سوخت ما را نه تنها درمانده نکرد بلکه امروز در بحث هسته‌ای کاملا موضع قوی و توانمند داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *