جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پخش پرهزینه‌ترین مستند سال از تلویزیون

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 269748
مجموعه «زندگی» پرخرج‌ترین مجموعه مستند حیات وحش که در سال ۲۰۰۹، پس از چهار سال تلاش بی‌وقفه‌ی مستندسازان و با بودجه‌ای حدود ١٠ میلیون پوند تولید شده است، از شبکه مستند پخش می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این مجموعه نگاهی کلی به استراتژی‌ها و تلاش‌های جانداران در تنازع برای بقا دارد. تلاش برای شکار کردن و شکار نشدن، تصاویری بسیار مهیج و زیبا از صحنه‌های شکار جانداران و جنگیدن برای زنده ماندن در شرایطی طاقت فرسا در این مستند تصویر می‌شوند.
 
در «زندگی» از تکنولوژی بسیار پیشرفته فیلمبرداری و تکنیک‌های منحصر به فردی استفاده شد تا تصاویری متفاوت و بسیار واقعی را به مخاطب خود نشان دهند. تکنیک‌هایی مثل فیلمبرداری ثابت با هلیکوپتر، حس پرواز در کنار پروانه‌ها و کارهایی که اجازه می‌داد تا در کنار جانورانی از جمله گوزن شمالی به فیلمبرداری از آنها بپردازند و به نوعی جزئی از محیط جانوران شوند.
 
همچنین در این مجموعه از دوربین‌های پرقدرتی که امکان تصویربرداری تا ۸۰۰۰ فریم در ثانیه را دارند، استفاده شده است که این قابلیت نیز در شکار صحنه‌های جذاب شکار که تاکنون دیده نشده‌اند، خیلی مفید و موثر بود.
 
گوینده این مستند، دیوید اتنبرو یکی از شناخته شده‌ترین مستندسازان و طبیعت شناسان جهان است و لقب Sir را نیز دریافت کرده است.
 
قسمت‌های مختلف این برنامه عبارتند از:
 
چالش های زندگی (Challenges of Life) ، خزندگان و دوزیستان (Reptiles and Amphibians)، پستانداران (Mammals) ، ماهیان (Fish) ، پرندگان (Birds) ، موجوداتی از اعماق (Creatures of the Deep) ، شکار و شکارچیان (Hunters and Hunted) ، حشرات (Insects) ، گیاهان (Plants) و پستانداران نخستین (Primates).
 
این مجموعه از یکشنبه، 15 بهمن ماه در روزهای فرد، ساعت 16 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *