سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

آیت‌الله استادی: سیاسیون باهم برادر باشند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 265352
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر حفظ وحدت و برادری سیاسیون با یکدیگر، گفت:‌ سیاسیون کشور باید دعواها را به خیرخواهی تبدیل کنند و با هم برادر باشند زیرا جمهوری اسلامی به‌اندازه کافی در خارج از کشور دشمن دارد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه صبح امروز نوزدهم دی‌ماه در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله تهرانی در مدرسه عالی شهید مطهری، اخلاق و علم را نیاز اصلی امروز حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: صاحبان مکتب تشیع از طلاب بیش از این انتظار دارند و روحانی باید افزون بر عالم بودن، دیانت مردم را حفظ و محکم کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) درباره ویژگی‌های عالمان دین، بیان داشت: انسان باید به‌ خدمت عالمی برود که اگر تکبر دارد، تواضع آن عالم در او اثر بگذارد و وی را متواضع کند.

آیت‌الله استادی با بیان این‌که عمل بسیار بیشتر از حرف در انسان‌ها اثر می‌گذارد، اظهار داشت: آیت‌الله تهرانی با وجود دارا بودن مقامات والای علمی، متواضع بود و ما اگر بخواهیم در جامعه مؤثر باشیم باید به سیره علمایی مانند آیت‌الله تهرانی عمل کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: روزی که امام خمینی(ره) نهضت انقلابی خود را شروع کرد، همه ایشان را به ‌پاکی می‌شناختند و به‌همین دلیل حرف ایشان هم در مردم اثر می‌گذاشت.

وی «سبک زندگی» را یکی از مسائل دارای اولویت ارزیابی کرد و گفت: یک جلد از کتاب رسائل و قسمت مهمی از بحارالانوار و اصول کافی درباره اخلاق است و همچنین سبک زندگی اسلامی باید برای مردم تبیین بشود.

آیت‌الله استادی با بیان این‌که اگر ما راه بزرگان را ادامه بدهیم به‌سود خود و جامعه‌ است، تأکید کرد: طلاب باید برای باسواد شدن و مهذب بودن تلاش کرده و روز به روز ایمان خود را تقویت کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه طلاب را به استفاده از کتاب‌ها و نوارهای سخنرانی آیت‌الله تهرانی توصیه کرد و ابراز داشت: یکی از مسائلی که آیت‌الله تهرانی در سخنرانی مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه تهران به ‌آن تأکید کرد،‌ انگیزه طلاب بود و اگر کسی به‌خاطر احترام گذاشتن مردم طلبه شود، اشتباه کرده است زیرا انگیزه طلبه همان اخلاص او است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: سیاسیون کشور باید دعواها را به خیرخواهی تبدیل کنند و با هم برادر باشند زیرا جمهوری اسلامی به‌اندازه کافی در خارج از کشور دشمن دارد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
""سیاسیون کشور باید دعواها را به خیرخواهی تبدیل کنند و با هم برادر باشند زیرا جمهوری اسلامی به‌اندازه کافی در خارج از کشور دشمن دارد.""
اگر منظورشان اتحاد و تبعیت نیروهای دلسوز نظام حول محور امام خامنه ای است این فرمایش ایشان را روی سر گذاشته و برایشان آرزوی سلامتی می کنیم.
و اگر منظور ایشان همان وحدت ملی اکبر هاشمی است که این سخنشان را زیر پا می گذاریم.