يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تحلیل آیت‌الله استادی از علل گرانی‌ها

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 248293
امام جمعه قم با بیان این‌که بخشی از گرانی‌ها به خاطر تحریم و بی تدبیری مسؤولان است، گفت: عدم همکاری برخی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان اقلام مورد نیاز مردم نیز به تشدید گرانی‌ها دامن می‌زند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت‌الله رضا استادی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت، بر ضرورت رعایت تقوا از سوی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات بوجود آمده در جامعه به خاطر رعایت نکردن تقوا است.

امام جمعه قم با بیان این‌که بخشی از گرانی‌ها به خاطر تحریم‌های دشمنان است، ابراز داشت: مسؤولان در رابطه با گرانی‌ها همه چیز را به گردن تحریم‌ها نیندازند چون برخی بی تدبیری‌ها سبب تشدید مشکلات کشور شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هدف دشمن از تحریم‌ها را تسلیم کردن ملت ایران عنوان کرد و  افزود: مردم پای آرمان‌های نظام اسلامی ایستاده‌اند و گرانی‌ها را تا حدی که به تحریم‌ها بستگی دارد تحمل می‌کنند و مسؤولان نیز باید راه حلی برای مشکلات مردم پیدا کنند.

آیت‌الله استادی خواستار توجه بیشتر مسؤولان به مشکلات کشور و گرانی‌های اخیر شد و گفت: مسؤولان به جای این‌که یکدیگر را متهم کنند با یکدیگر جلسه گذاشته و با مشورت مشکلات را حل کنند و از استبداد رأی در این زمینه پرهیز کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه به علل گرانی‌های اخیر در جامعه اشاره کرد و با بیان این‌که رعایت تقوا سبب حل مشکلات می‌شود، اظهار داشت: در کنار تحریم و بی تدبیری مسؤولان عواملی همچون؛ تولید کنندگان و توزیع کنندگان نیز در گرانی‌ها مقصر هستند.

وی ادامه داد: برخی از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان به خاطر سود بیشتر اجناس را به بازار عرضه نمی‌کنند که همین امر سبب بروز مشکلات بیشتر و گرانی می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به سهم مصرف کنندگان در تشدید گرانی، گفت: مصرف کنندگان نیز سهم مهمی در ایجاد گرانی‌ها دارند و نباید بیشتر از حد نیاز اجناس را خریداری کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که رعایت تقوا تنها به انجام اعمال عبادی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: تقوا شعب مختلفی دارد و بخش عمده‌ای از آن به مسائل اجتماعی بر می‌گردد؛ هر کس در هر پست و مقامی که قرار دارد باید تقوا را در همه زمینه‌ها سرلوحه کار خود قرار دهد تا مشکلات جامعه کم‌تر شود.

برخی به بهانه کار فرهنگی جلوی فعالیت نیروی انتظامی در مبارزه با ناهنجاری ها را می‌گیرند
وی در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: امروز نیروهای انتظامی با تأییدات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند که قابل تقدیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نیروی انتظامی بدون توجه به موانع و مشکلات کار خود را انجام دهد، ابراز داشت: برخی به بهانه کار فرهنگی می‌خواهند جلوی فعالیت نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی را بگیرند؛ اما وقتی صحبت از کار فرهنگی پیش می‌آید خود را کنار می‌کشند.

امام جمعه قم افزود: هیچ کس مخالف کار فرهنگی نیست و باید در زمینه ناهنجاری‌های اخلاقی جامعه فرهنگ سازی کرد، اما در کنار آن امر به معروف و نهی از منکر را نیز نباید فراموش کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر ضرورت آموزش و توجیه نیروهای انتظامی در مبارزه با نا هنجاری‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: سخن درست و صحیح در مخاطب تأثیر گذار است و کسانی که برای این امر مهم انتخاب می‌شوند بدانند که با سخن نادرست نمی‌توان کسی را به معروف دعوت کرد و زیان بد سخن گفتن از نگفتن آن بیشتر است.

وی کار نیروی انتظامی در مبارزه با ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی را مصداق بارز نهی از منکر خواند و ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر خواسته خدا و اهل بیت(ع) است و بدانید با این اقدام خود به سلامت جامعه کمک می‌کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *