شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
آيت الله استادي:

درشهراسلامي بالای‌شهرو پایین‌شهرنداریم

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 317354
امام جمعه قم بر اهتمام به توسعه فرهنگ شیعی در مدیریت شهری تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آيت الله رضا استادي در ديدار با محمد دلبري شهردار كلانشهر قم و جمعي از مديران و معاونان شهرداري قم، با اشاره به ويژگي‌هاي يك مدير موفق اظهار كرد: يك مدير مي‌تواند فقط به مسائل كلان بپردازد و يا اينكه در فعاليت‌هاي خود پرداختن به مسائل جزئي را مد نظر قرار دهد.

وي ادامه داد: مديري موفق است كه با تكيه بر اخلاق و ديانت بتواند هم در عرصه امور كلان تلاش كند و هم نسبت به مسائل جزئي توجه لازم را داشته باشد.

دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه با اشاره به اينكه پرداختن به مسائل كلان در مديريت شهري لازم است ولي نبايد از مسائل جزئي غافل شد افزود: در شهر اسلامي تبعيض روا نيست و نبايد بالاي شهر و پايين شهر در شهر اسلامي وجود داشته باشد.

وي با اشاره به اجراي پروژه حرم تا حرم و فوايد اين طرح عظيم بيان كرد: بايد در طراحي حاشيه اين پروژه عظيم برنامه ريزي‌هاي لازم صورت گرفته و از درآمدها صرف نظر كرد و به مسائل فرهنگي توجه ويژه داشت.

آيت الله استادي ضرورت تكريم ارباب رجوع در شهرداري را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: در عرصه فرهنگي بايد فعاليت‌ها بر مبناي فرهنگ ديني و شيعي برنامه ريزي شود.

در ادامه اين جلسه محمددلبري شهردار كلانشهر قم در خصوص بلوار پيامبر اعظم تاكيد كرد: بخش اعظمي از اين طرح به فضاهاي فرهنگي، هتل‌ها، بوستان‌ها و... اختصاص يافته است.

وي با اشاره به اينكه پيوست فرهنگي اين پروژه تدوين شده است ادامه داد: در اين طرح شهرداري قم ۶۰۰ ميليارد تومان بدهي دارد كه اميدواريم دولت مصوبه دولت دهم را در خصوص بازپرداخت اوراق مشاركت به مردم بپذيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *