سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱
۳۲

زندگی مشترک بدون ازدواج در محلات شمال تهران!

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 263505
مرتضی طلایی با بیان این مطلب افزود: ‌متاسفانه‌ گزارش‌هایی مبنی بر تشکیل زندگی‌های مجردی در شمال شهر تهران داریم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمی زیر یک سقف زندگی می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایلنا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از افزایش زندگی مجردی دانشجویی در شهر تهران در محلات شمال شهر خبر داد و گفت: ‌این پدیده جدیدی از نوع آسیب‌های اجتماعی است که پیامدهای خطرناکی دارد.
 
مرتضی طلایی با بیان این مطلب افزود: ‌متاسفانه‌ گزارش‌هایی مبنی بر تشکیل زندگی‌های مجردی در شمال شهر تهران داریم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمی زیر یک سقف زندگی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ‌هنوز آمار رسمی در ابن بخش اعلام نشده است اما این معضل و پدیده جدید قطعا آسیب‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره زنان ویژه در شهر تهران، با بیان اینکه این افراد در جامعه حضور دارند، افزود: برخی از زنان از این محل ارتزاق می‌کنند البته افراد دو جنسه نیز در این گروه هستند.
 
مشكل زنان ویژه با جمع‌آوری و برخورد قهری حل شدنی نیست

طلایی زنان ویژه را از معضلات اجتماعی دانست و صراحتا اعلام کرد که نمی‌شود با این زنان برخورد قهری کرد تا مشکلشان حل شود.
 
وی تصریح کرد: ‌بر فرض که پلیس این زنان را از سطح شهر جمع کند و شهرداری هم پای کار بیاید بعد از جمع‌آوریشان با آن‌ها چه باید کرد؟!
 
به گفته وی منشا برخی از آسیب‌های و معضلات اجتماعی را در جای دیگری باید جست‌وجو کرد برای نمونه وقتی رشد طلاق افزایش می‌یابد قطعا حاشیه‌هایی خواهیم داشت اگر می‌خواهیم این پدیده کمرنک شود ابتدا کانون خانواده تقویت شود چرا که برخی از زنان با طلاق به این سمت گرایش می‌یابد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا شورا نمی‌خواهد پیشنهادی برای این رفع معضل زنان ویژه ارائه دهد، تصریح کرد: شورا هنوز به ضرورت این مساله نرسیده است البته شورا نقش بین بخشی دارد و در ‌‌نهایت بتواند با کمک شهرداری تهران کاری کند اما مسئولیت مستقیم ندارد.
 
وی ادامه داد: ‌ تلاش ما بیشتر بر این است تا نظام خانواده را حفظ کنیم از این رو آماری دال بر افزایش زنان ویژه ندارم اما شخصا آمار آسیب‌ها را می‌فهمم چرا که طلاق رو به رشد است.
 
كاهش سن روسپی‌گری را قبول ندارم
 
طلایی درباره کاهش سن روسپی‌گری به سن ۱۳ سال گفت: من این حرف را قبول ندارم شاید موردی این مساله وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی در ادارجات زنان مشغول کارند و مردان بیکار ،کدام زن مرد بیکار را تحمل می کند؟
طلاق و بعدش زندگی مجردی!
آقا بالاسر میخواد چیکار؟!
بحث کار زنان ربطی به خبر نداره. در شمال شهر به دلیل انباشت ثروت و رفاه فساد و فحشا زیر پوستی تر و در قالب روشنفکری دنبال میشه
Iran, Islamic Republic of
با سلام. نظر دوست عزیزرا در مورد اشتغال زنان و عدم اشتغال مردها را قبول دارم. تمام معضلات از زمانی ایجاد شدکه بیش از تعداد کارخانه در یک شهر دانشگاه درست کردندو همه دکتر و مهندس شدند. با این مدرک گرایی همه را دچار توهم و خیال کردندکه آینده ات روشن است. کدام منطق این سیاست غلط را در پیش گرفت و بجای ایجاد کارخانه در هر شهرده هادانشگاه تاسیس شد؟آیا به این موضوع فکر کرده اید؟
به نظر من بحث اشتغال زنان یک موضوع دور از این بحثه و اونچه که مطرح هست اینه که رواج نگاه فمینسیتی و ابتذال ماهواره ای و سینمای غرب زده در ایران باعث تعمق نوعی فساد و فحشای پنهان در جامعه شده. طوریکه مثلا طرف هر کاری می خواد می کنه و میگه دلت پاک باشه. در مقابل فساد دیگری فساد خودش رو توجیه میکنه میگه دیگری کرد پس منم می کنم. و از این قبیل
وقتی فیلم های سینمایی و بعضا سریال های ما رد پایی از فمنیست داره و بعضا در سینما با جدیت و صراحت فمنیست غربی تبلیغ میشه طرف به خودش میگه آزاده که خارج از چهارچوب دین هر کاری خواست بکنه
United States
یکی از مقصرین اصلی در این فرهنگ سازی برنامه های صدا و سیماست. نه تمام برنامه های آن. یک نگاهی به بسیاری از فیلمهای صدا و سیما و جایگاه زن و خانواده بپردازیم خیلی مسایل مشخص میشود.
با سلام
بايستي براحتي حلال و حرام تبين بشه براي افراد كه در ازدواج حلال (موقت يا دايم) چه قدر ميتوان راحت زندگي نمود .الگوي زندگي غربي ها در فقر فرهنگي و بي اطلاعي تك تك افراد جامعه داره پيشرفت ميكنه .
از طرف ديگر با مفسدين نمونه و الگو از طرف قوه قضاييه برخود شاخصي نمي بينم.
Iran, Islamic Republic of
دلايل:
اشتغال بي ضابطه ي زنان
رواج ابتذال در رسانه ها
غفلت مسئولين فرهنگي
عدم رعايت حريم ها
غفلت زنان از مسئوليت هاي داخل خانه
و اهميت ندادن جامعه و بانوان به امور همسرداري و فرزند داري
اف بر شما و کسی که مطلبی را رسانه ای می کند که آماری از آن ندارد. شما فحشا را عادی می کنید!
با کارکردن این خبرها فقط قبح گناه رو میشکنید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یکی پیدا می شد سنت اسلام یعنی ازدواج موقت را جا می انداخت به خداوندی خدا این مشکلات حل می شد. این وعده امام صادق علیه السلام است.
با سلام وقتی درسریالها وفیلمها دختران و پسران نامحرم بدون اینکه عقد کرده باشند به هرجایی و با یک ماشین می روند و در رستوران ها با هم دیگر غذا می خورند و دل می دهند وقلوه میگیرند سرانجام به اینجا ختم می شود .بعد هم ازدواج های خیابانی که پس از مدت کوتاهی منجر به طلاق می شود ویک دختر جوان مطلقه مگر نیاز جنسی ندارد سرانجام این میشود که شده است. ازعذاب خداوند باید بترسیم . وقتی اینقدر گناه درجامعه رواج یابد عاقبت تر وخشک باهم خواهد سوخت
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی انحراف صدا و سیما و سینماست افرادی عموماً فیلم سازند که به این چیزها اعتقادی ندارند.
قبلا مقصر اين مسائل اصلاح طلبها بودن حالا كه ديگه نيستن مسئولش كيه؟
به راستي شمال تهران محل زندگي چه كساني است؟!
"قبلا مقصر اين مسائل اصلاح طلبها بودن حالا كه ديگه نيستن مسئولش كيه؟"

خشت اول گر نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج
بلایی که اصلاح طلبا سر این ملت اوردن تا سالها و شاید قرنها از ایران تلفات فرهنگی و اجتماعی بگیره
لزوما این خبر به معنی فساد شمال شهری ها نیست بلکه به خاطر انباشت ثروت و توسعه در این قسمت شهر باعث شده بلایای مدرنیته گریبانگیر مردم این قسمت بشه و کمتر با هم رابطه عاطفی و همسایگی داشته باشن و همین امر اون مناطق رو برای گسترش فحشا و هرزگی و غفلت مردم از همدیگه فراهم تر کرده و شاید خیلیا برای کثافت کاریشون اونجا رو مکان خوبی بدونن که این استدلال دو را ذهن نیست
Iran, Islamic Republic of
تقوا مهمترين سد سر راه اينگونه مسائل است اگر داشته باشيم.
هر خبری را که نباید تیتر کرد!
این خبر شما جز برای مسئولین برای شخص دیگری مناسب نیست
آن هم چیزی که آماری از آن در دست نیست اگر بخواهید به این رویه ادامه دهید باید هر مطلب خلاف شرعی را خبر کنید
یکی از عوامل رایج طلاق امروزه چیست؟ گرونی بیش از حد که مرد هر چقدر هم کار کند با توجه به توقعات امروزه نمیتواند تامین کند و سر به طلاق درمیاورد
مقصرین....
جوامع خودش مسائل بوجود اورده خودش را حل میکند. امروزه روز که گرانی ها توان مالی جوانان را برای ازدواج سخت نموده . این معضل را ضرورت های اقتصادی جامعه بدین شیوه حل نموده !
امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ شده به خصوص در تهران. بیشتر این بخت برگشته ها هم که اسلام رو نمی شناسن
با کمال تاسف این خبر و صدها از این دست اخبار ارزش رسانه ای شدن ندارد و برای نویسنده و نشر دهنده گناه بحساب خواهد آمد.
Iran, Islamic Republic of
" ای کاش یکی پیدا می شد سنت اسلام یعنی ازدواج موقت را جا می انداخت به خداوندی خدا این مشکلات حل می شد." تو خودت حاضری خواهرانت هر چند وقت یکبار با یکی ازدواج موقت بکنند ؟؟!!
بحث صیغه در موارد خاص بیان شده و احکام و شرایطی داره اینطور نیست که دختران باکره را برای هوسرانی به دیگران بسپرند و مدام صیغه دیگران بکنند. بحث صیغه بیشتر برای مطلقه هایی که قصد ازدواج دائم و یا زنان و مردان با شرایط خاص بیان شده است
برخی سیاست ورزان دنبال حل مسائل خودشان هستند . جوانان هم حل مسائل خودشان که دلمشغولترین کام گرفتن از زندگی است حالا که نمیتوان با ازدواج عقدی پس با زندگی مشترک بدون ازدواج.
همانگونه که حتی روستائیانی در سالها قبل از رفتن دخترانش به مدرسه ابتدائی هم اکراه داشتند اما اکنون براحتی پذیرفته اند در اقصی نقاط کشور برای ادامه تحصیل به دانشگاه میفرستند و انرا غیرت میدانند. ازدواج غیر رسمی انان را هم بمرور خواهند پذیرفت.
هر اداره ای می ریم 80در صد زنان سرکارند مردان در خونه فندق می شکنند و بیکار
Iran, Islamic Republic of
در مورد صیغه باید بگویم بهترین راه حل اینگونه مسائل است ...
"با کمال تاسف این خبر و صدها از این دست اخبار ارزش رسانه ای شدن ندارد و برای نویسنده و نشر دهنده گناه بحساب خواهد آمد.
"
این قبیل مسائل را اتفاقا باید فریاد زد تا بلکه مسئولینی که سرگرم امورات خود هستند بیدار شوند. متاسفانه این مسائل به سرعت در حال عادی شدن است بخصوص در میان قشر جوان...
با سلام وقتی بیشتر نظرات دوستان را می خواندم بیشتر انها تقصیر به گردن خانمها انداختن واقعا این وسط اقایان بی گناه تشریف دارن؟
در گذشته های نچندان دور در زمان های پدر و مادر بزرگان و کمی دور تر که دفاتر اسناد ازدواج و طلاق وجود خارجی نداشتند. و شاید هنوز در برخی روستاها نیز وجود باشد حداکثر کاغذی دست نویس در ازدواج های دائم بود و بس. ازدواج های موقت که دیگر هیچ.