پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

افزایش ۱۰ برابری وام ازدواج نسبت به سال ۹۲

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 704324
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج نسبت به سال ۹۲، ۱۰ برابر شده است، گفت: با وجود افزایش تسهیلات، بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش این وام کمکی به افزایش ازدواج نکرده است.
افزایش ۱۰ برابری وام ازدواج نسبت به سال ۹۲
به گزارش جهان نيوز، محمد مهدی تندگویان در دیدار با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برای آغاز هماهنگی در امور مشترک دو نهاد گفت: معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان موضوعات و دغدغه‌های مشترک زیادی با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دارد که مایل هستیم در این موضوعات به وحدت رویه و گفتمان واحد در دولت برسیم تا بتوانیم با هماهنگی و کار مشترک و هم‌افزا گام‌های مهم‌تر، اساسی‌تر و موثرتری برای جامعه هدفمان برداریم.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در موضوع پرداخت وام ازدواج مشکلات را به صفر رسانده است، اظهارکرد: در این دولت پرداخت تسهیلات ازدواج نسبت به سال ۹۲ ۱۰ برابر شده است. با این وجود بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش وام و تسهیلات ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نکرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با ارائه گزارشی از آمار وام ازدواج و فعالیت‌های این معاونت گفت:

با توجه به موضوعات مشترکی که داریم باید یک کار مشترک مطالعاتی و اجرایی برای رسیدن به وحدت رویه و جلوگیری از آسیب‌های جوانان و دختران و زنان کشور انجام دهیم.

معصومه ابتکار نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای پژوهش مشترک و سریع در امور مشترک دو نهاد اظهارکرد: باید کار مشترک مطالعاتی و هماهنگ با برش استانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت بگیرد اما در کنار آن نیز می‌توانیم برنامه‌های اجرایی مناسب مثل آموزش‌های پایه ازدواج و مهارت‌های ارتباطی را با کمک و مشارکت یکدیگر در سطوح مختلف انجام دهیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به فعالیت‌های خوب تشکلهای جوانان گفت: شبکه‌سازی تشکل‌ها در موضوعات تخصصی کار بسیار خوبی است که وزارت ورزش و جوانان انجام داده است و ما نیز مایل هستیم کارهای مشترکی را از طریق تشکل‌های زنان و دختران با تشکل‌های جوانان انجام دهیم.

همچنین اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان - با اشاره به فعالیت خوب و موثر دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده اظهارکرد: این دفاتر منابع کاملا علمی و تخصصی هستند که می‌توانند در پایش‌های مختلف مشکلات ازدواج به ما کمک‌های زیادی کنند.

وی افزود: آمار افراد مجردی که به دفاتر مشاوره ازدواج مراجعه می‌کنند به‌سرعت رو به افزایش است و این جای خوشحالی دارد که جوانان پیش از ازدواج وارد امر مشاوره می‌شوند تا زندگی بهتری را با مشاوره متخصصان امر ازدواج شروع کنند.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و دفاتر معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با تشکیل کارگروه‌های مشترک با هم‌افزایی به سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های حوزه دختران و زنان و جوانان کمک کنند.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب بیخودی شعار ندهید افزایش ده برابری وام چند درصد مسکن وهزار یک چیز دیگر برای زندگی افزایش یافته دلتان خوشه