جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

رسیدن‌به توافق برسرپرتگاه مالی اندک است

شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 263028
اوباما در حالی امروز با نمایندگان کنگره آمریکا برای بحث و گفت‌وگو پیرامون تصویب بودجه سال 2013 دیدار می‌کند که انتظارات برای به نتیجه‌رسیدن آن اندک است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که یک روز به مهلت قانونی بودجه سال 2013 آمریکا باقی مانده، خبرگزاری رویترز گزارش داد انتظارات برای رسیدن به توافقی در این زمینه اندک است.
 
این در حالی است که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» معاونش قرار است امروز با نمایندگان کنگره این کشور از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کاخ سفید دیدار کنند.
 
این دیدار که از آن به عنوان آخرین فرصت جهت توافق بر سر بودجه سال جدید یاد می‌شود، ساعت 3 بعدالظهر به وقت محلی انجام خواهد شد.
 
مهلت قانونی برای تصویب لایحه بودجه سال مالی آینده و تمدید برخی قوانین مالی مهم آمریکا در روز 31 دسامبر پایان می‌یابد و در صورتی‌که تا آن زمان کنگره با تمدید این قوانین موافقت نکرده باشد، افزایش شدید مالیات‌ها همراه با کاهش قابل توجهی در بودجه دولتی به طور خودکار به جریان خواهد افتاد.
 
بسیاری از کارشناسان گفته‌اند که وقوع همزمان این دو پدیده می‌تواند به بروز رکود عمیق در اقتصاد آمریکا منجر شود و این واقعه را «پرتگاه مالی» برای اقتصاد آمریکا نامیده‌اند.
 
برخی از قوانین آمریکا مدت‌دار هستند به این معنی که تنها برای مدتی معین قابلیت اجرایی دارند و پس از انقضای این مدت، اجرای آنها مستلزم تمدید در کنگره است.
 
از جمله قوانینی که عمر قانونی آنها در پایان ماه دسامبر منقضی می‌شود، قانون کاهش نرخ مالیاتی است که در زمان ریاست‌جمهوری بوش، به تصویب رسید و در دوره ریاست‌جمهوری اوباما نیز در قالب قانون «معافیت مالیاتی»، مصوبه بیمه بیکاری و اشتغال زایی" مصوب سال 2010 تمدید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *