جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مداخله‌ آمریکا در امور هنگ‌کنگ توافق تجاری با چین را متوقف کرد

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 709583
وب‌سایت خبری آکسیوس به نقل از منابع نزدیک به تیم مذاکره دونالد ترامپ گزارش داد، رایزنی برای عقد یک توافق تجاری میان ایالات متحده و چین اکنون متوقف شده و علت آن تایید لایحه حقوق بشری هنگ‌کنگ است.
توافق تجاری چین و آمریکا به بن‌بست رسید
به گزارش جهان نيوز، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابعی که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داد، دیگر علت به بن‌بست رسیدن توافق مذکور این است که زمان نیاز است تا سیاست‌های داخلی شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین ملایم‌تر شوند.

وزارت خارجه چین پنج‌شنبه اعلام کرد، لایحه‌ای که چهارشنبه به امضای دونالد ترامپ رسید و هدفش حمایت از معترضان هنگ‌کنگی بیان می‌شود، مداخله‌ای جدی در امور چین است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای خود، لایحه حمایت از معترضان هنگ‌کنگی را به قانون ایالات متحده تبدیل کرد. وزارت امور خارجه چین نیز واکنش نشان داد و پنج‌شنبه سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا درخواست کند که آمریکا فورا مداخله در امور داخلی چین و آسیب بیشتر به روابط دوجانبه میان دو کشور را متوقف کند.

قانون «حقوق بشر و دموکراسی» دولت آمریکا را موظف می‌کند که سالانه وضعیت خودمختاری هنگ‌کنگ از چین را بررسی کند. دونالد ترامپ هنگام امضای این قانون گفت که «به احترام رئیس‌جمهور شی جینپینگ و مردم هنگ‌کنگ» این قانون را امضا کرده است. با این حال این قانون مورد خشم چین قرار گرفت. آن‌ها پیشتر هم به آمریکا هشدار داده بودند که نباید در امور مربوط به این کشور «دخالت» کند.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *