شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

گسترش بي سابقه فقر در انگليس

پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۱۲
کد مطلب: 262714
بحران اقتصادي و سياست هاي رياضتي دولت انگليس باعث گسترش فقر در اين کشور شده است.
به گزارش جهان به نقل از شبکه پرس تي وي ؛‌گزارش بنياد مطالعاتي مستقل "راه حل "نشان مي دهد شمار افراد بيخانمان و فقير در انگليس که در مراکز خيريه و توزيع غذاي رايگان ثبت نام کرده اند، در مقايسه با سال گذشته افزايش قابل توجهي داشته است و انتظار مي رود به دو برابر برسد. هم اکنون ميليونها نفر در انگليس به علت پايين بودن دستمزدها، نبود کار، بي خانماني ، بدهي بالا و افزايش سود وام در آستانه ورشکستگي مالي قرار دارند و به زودي به جمع فقرا مي پيوندند.
 
 يکي از اقتصاددانهاي ارشد بنياد راه حل اين بار سنگين را غيرقابل تحمل و بسيار خطرناک توصيف کرد.اين اقتصاددان گفت بسياري از اين افراد به علت اخراج از کار، پايين بودن دستمزد براي تامين هزينه هاي نگهداري بچه و هزينه سوخت دچار مشکلات عديده اي در زندگي خود مي شوند که ممکن است آنها را تا حد نابودي پيش ببرد.
 
حدود پانزده درصد از خانواده ها در انگليس يک چهارم درآمد خود را براي بازپرداخت بدهي بويژه اقساط وام مسکن هزينه مي کنند اما بدتر از آن اينکه قرار است سود اين وامها افزايش پيدا کند. از دو سال پيش که دولت ائتلافي در انگليس قدرت را به دست گرفت، خانواده هاي فقير و کم درآمد هر روز مجبورند بار تدابير رياضتي جديد را تحمل کنند. کارشناسان هشدار مي دهند تدابير رياضتي ممکن است احياي اقتصادي انگليس را غيرممکن کند.
 
 با اين وضع هر روز به بدختي ميليونها انگليسي که زير خط فقر زندگي مي کنند، اضافه مي شود. برآورد شده است هر هفته سه مرکز توزيع غذا بين فقرا در انگليس باز مي شود. بنابراين پيش بيني مي شود نصيب قشر فقير و کم درآمد انگليس در زمستان امسال، همچنان سرما و گرسنگي باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *