چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
گاردین گزارش داد

فقر در انگلستان به مساله‌ای شرم‌آور تبدیل شده است

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 653361
روزنامه گاردین در سرمقاله خود ضمن اشاره به ریاضت اقتصادی دولت انگلیس نوشت این سیاست به فقر بیشتر در این کشور منجر شده که مسئله‌ای شرم‌آور است.
فقر در انگلستان به مساله‌ای شرم‌آور تبدیل شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی گاردین در سرمقاله روز دوشنبه (امروز) خود درباره فقردر این کشور نوشت، گزارش فرستاده سازمان ملل درباره فقر در انگلیس نشان از تلفات سنگین ناشی از ریاضت اقتصادیِ دولت است. 

سرمقاله گاردین در ادامه نوشت، بیشتر بخش‌های دولت  انگلیس اخیرا با کاهش بودجه همراه بوده‌اند و این اقدام کشور را دچار شکاف و آسیب کرده است. همچنین برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شرایط اقتصادی را در این کشور بدتر کرده است. 

سرمقاله گاردین ادامه داد، این مسئله تعجب‌برانگیز است که چهار میلیون نفر با درآمدی که ۵۰ درصد کمتر از خط فقر است، زندگی می‌کنند. پیش‌بینی «موسسه مطالعات مالی» این است که فقر کودکان انگلیسی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ هفت درصد افزایش می‌یابد. 

فرستاده سازمان ملل اخیرا درباره فقر در انگلستان گفته بود، مشکل تنها این نیست که افراد زیادی در شرایط اقتصادی بد زندگی می‌کنند بلکه مسئله این است که این تعداد در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در چنین شرایطی زندگی می‌کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *