پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

میرزا کوچک خان و نصرالله شبیه یکدیگرند

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 257781
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که الگوی میرزا کوچک خان قیام امام حسین(ع) بوده است دلاوری میرزا کوچک را به سیدحسن نصرالله تشبیه کرد.
به گزارش جهان حجت الاسلام جعفر شجونی در گفت و گو با رسا، میرزا را طلبه‌ای وارسته و روحانی برجسته خواند و گفت: وی با دلاوری خود همانند سید حسن نصرالله همه را به تعجب وا می‌داشت.

حجت الاسلام شجونی با بیان این‎‌که میرزا مردی متدین و بی‌آزار بود گفت: او حتی عده ای از یارانش را به خاطر آزاری که به مردم زمان خود رسانده بودند مورد تنبیه قرار می‌داد، میرزا از منظر دین‌داری در زمان خود همانند شهید نواب صفوی و شهید مدرس بوده است.

وی با تاکید بر این‌که میرزا هرگز کسی نبود که بی غیرتی کند و وطنش را دربرابر مال دنیا بفروشد تصریح کرد: همه مبارزان مسیر انقلاب اسلامی از جمله میرزا کوچک خان جنگلی و امام خمینی(ره) از امام حسین(ع) درس می‌گیرند که سرش را داد تا دست در دست دشمن ندهد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز دلیل قیام میرزا را علاوه بر بی‌لیاقتی نظام حاکم، تحت استعمار بودن کشور ازسوی روسیه و انگلیس عنوان کرد و گفت: نتیجه قیام میرزا،  بیدار شدن روحیه دلاوری و دلاور پروری در خطه گیلان است که امروزه نیز با عزت میرزا در نزد مردم، این امر واضح است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گرامی باد یاد وخاطره روحانی شهید و نترس میرزا کوچک خان جنگلی ...نفرت بر روحانی نمایانی چون خ... و د... و م... که نان دین می خورند وبرای دشمن دین و اسلام کار می کنند.