سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11 Jun 2024
 
۰

3 امتیازی به ارزش طلا

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 254815
دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل ساعت 20 امشب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.
 به گزارش جهان به نقل ایرنا، ملی پوشان فوتبال ایران ازساعت 20 امشب میزبان ازبکستان خواهند بود تا با کسب 3 امتیاز طلایی این دیدار درآستانه رسیدن به جام جهانی 2014 برزیل قرار گیرند.

تیم ملی فوتبال ایران که ازچهار دیدار دور رفت مرحله مقدماتی خود با کسب 7 امتیازهمراه با کره جنوبی بیشترین شانس را برای صعود ازگروه A منطقه آسیا به جام جهانی دارد میزبان ازبکستانی است که با وجودتغییرات گسترده درکادر فنی خود 5 امتیازی است و برای نگه داشتن شانس صعود خود نیاز مبرمی به کسب امتیاز ازجدال سخت با ایران دارد.

تیم ملی فوتبال ایران با روحیه و انگیزه بالا پای به این دیدارخواهد گذاشت چرا که ملی پوشان کشورمان دیدار گذشته خود برابر کره جنوبی را که از اهمیت بالایی برخوردار بود با تنها گل ارزشمند جواد نکونام به سود خود پایان داده تا شرایط مناسبی درجدول رده بندی پیدا کنند.

حمایت رسانه ها و همچنین حمایت همه جانبه مردم ورزش دوست ایران به عنوان یاردوازدهم از تیم ملی سبب شد تا این تیم مقابل کره جنوبی انتظارات را برآورده کندوحالا همگان درانتظار هستند تا ازبکستان نیزمقابل تیم کشورمان مغلوب شده تا راه رسیدن به جام جهانی هموارتر ازقبل شود.

"کارلوس کی روش " و"مسعود شجاعی " به دلیل اخراج در دیدار با کره جنوبی نمی توانند تیم ملی ایران را در دیدار با ازبکستان همراهی کنند و از سوی دیگر "علی کریمی "هم با مصدومیتی که در دیدار دوستانه با تاجیکستان نصیبش شد نمی تواند تیم ایران را همراهی کند تا در غیاب این بازیکنان ارزشمند چشم امید فوتبالدوستان درمیانه میدان به "جواد نکونام "-"آندرانیک تیموریان " و " اشکان دژلااگه " دوخته شود.

ازسوی دیگر تیم ملی ایران بارها نشان داده در دیدارهای سخت و سرنوشت سازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شده با حمایت گسترده تماشاگران عملکرد مناسبی از خود داشته و در واقع موفقیت های تیم ایران به نوعی با حمایت تماشاگران عجین شده است.

هرچند تیم ایران 2 امتیاز بیشتر از ازبکستان کسب کرده و حتی دیداررفت را باگل دقیقه 94 "محمد رضا خلعتبری " به سود خود پایان داد اما نباید فراموش کنیم که ازبکها در دیدار رفت 5 بازیکن کارساز خود را به دلیل محرومیت دراختیار نداشتند و درطول 90 دقیقه بسیار برتر ازایران بازی کرده و شایستگی بیشتری برای پیروزی داشتند.
این تیم به دلیل قدرت بدنی بالای بازیکنان و دوندگی و جنگندگی آنها می تواند درنیمه دوم برای هرتیمی مشکل ساز شود به خصوص با شرایط فعلی آب وهوایی وبارش باران کار برای تیم ایران سخت تر می شود وارایه بازی هجومی ازابتدای کار و حمایت گسترده تماشاگران می تواند موفقیت را پیش روی تیم ایران قرار دهد.

بهره بردن از بازیکنان قدرتی چون نکونام - تیموریان و دژاگه در میانه میدان و تقابل آنها با هافبک های قدرتمندازبکستان می تواند فضا را برای رضا قوچان نژاد- محمدرضا خلعتبری و محمد نوری که قدرت پا به توپ خوبی دارند باز کرده تا بازیکنان تیم ایران به هدف خود دست یابند باتوجه به اینکه دو دیدار آینده ایران برابر قطر و لبنان که به مراتب ضعیف تر ازبکستان و کره جنوبی هستند برگزار می شود و ایران شانس زیادی برای کسب امتیاز مقابل آنان دارد- رسیدن به 3امتیاز دیدار باازبکستان مردان کی روش را در جاده رسیدن به جام جهانی قرارمی دهد.

همچنین امروز وهمزمان تیم ملی قطر دردوحه میزبان لبنان خواهد بود قطری ها که سرمایه گذاری زیادی در فوتبال انجام داده اند برای حفظ شانس اندک صعود خود باید 3 امتیاز این دیدار را از رقیب هم زبان بگیرند.

جدول رده بندی گروه آ در منطقه آسیا:
1-کره جنوبی 4 بازی 7/ امتیاز /تفاضل گل مثبت 5
2-ایران 4 بازی 7/ امتیاز /تفاضل گل مثبت یک
3 -ازبکستان 4 بازی 5/ امتیاز
4 -لبنان 4 بازی 4/ امتیاز /تفاضل گل منهای 3
5 -قطر 4 بازی 4/ امتیاز /تفاضل گل منهای 3 

 اسامی داوران دیدار ایران - ازبکستان اعلام شد

کمیته داوران فدارسیون بین المللی فوتبال اسامی داوران دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته ششم از مرحله چهارم و نهایی انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا را اعلام کرد.

قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان که از ساعت 20 روز چهارشنبه 25 آبان سال 91  در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود، برعهده "علی احمد مدحد سیف البداوی" از امارات است.

این داور اماراتی را در امر قضاوت این بازی "سیف حامد المهیری محمد" از امارات و "یاسر احمد ماراد" از کویت همراهی می‌کنند و داور چهارم مسابقه نیز "حسن محمد محمد عبدالله" از کشور امارات است.

بر امر قضاوت داوران دیدار ایران - ازبکستان "عبدالرحمان دلاور" از بحرین نظارت می کند و نماینده فیفا در این بازی "چانگ چین پو" از چین تایپه خواهد بود.

کی روش :بازیکنانم جنگجویانه به دنبال سه امتیاز هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابرازرضایت از شرایط شاگردانش قبل از دیدار برابر ازبکستان گفت: همه بازیکنان تیم ملی از انگیزه و انرژی لازم برخوردارند تا با ارائه بازی جنگجویانه سه امتیاز را از ازبکستان بگیرند.در این راه حضور تماشاگران هم ضروری است.
کارلوس کی روش درنشست خبری قبل از دیدار برابر ازبکستان که درمحل سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد،ابتدا به غیبتش روی نیمکت در دیدار چهارشنبه اشاره کرد و گفت: در غیاب من سیموئز و امید نمازی وظیفه هدایت تیم ملی را برعهده خواهند داشت. طبق قوانین فیفا من نمی توانم ارتباطی با زمین داشته باشم.

وی درمورد اخراجش در دیدار برابر کره جنوبی گفت: اگر فیلم آن بازی را بررسی کنید می بینید که داور برای اخراج من دلیل کافی نداشت. تصمیمی که او گرفت برای من غیرقابل قبول است.به نظرم داور ادله کافی برای اخراج من نداشت و تصمیم غیرمنتظره ای گرفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد ارزیابی اش از بازی رفت ایران و ازبکستان و اعتراضی که ازبک ها نسبت به قضاوت این بازی داشتند گفت: اعتراض به داوری هیچ وقت در فوتبال تمام نمی شود. اگر قرار به اعتراض بود ما هم به داور دیدارهایمان برابر قطر و لبنان اعتراض می کردیم.

وی در این بخش از مصاحبه از رسانه ها خواست سکوت اختیار کنند تا تمرکزش بهم نریزد و ادامه داد: متاسفانه رسانه های داخلی در آن مقطع روی این مسئله تمرکز لازم را نداشتند. زیرا بازیکنان استقلال و پرسپولیس دیرتر به ترکیب ما اضافه شدند و نفراتی مانند دژاگه، قوچانژاد و شجاعی را در اختیار نداشتیم. مطلبی که رسانه ها کمتر به آن پرداختند.

کی روش با اشاره به اینکه اتفاقاتی در گذشته افتاده و نباید این موضوع روی این بازی تاثیربگذارد ادامه داد: وظیفه ما تمرکز روی بازی است نه اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است. ازبکستان تیم خیلی خوبی است و برایش احترام زیادی قائلیم ولی ما هم کاملا آماده هستیم تا نتیجه لازم را کسب کنیم. تمام تیم از انگیزه بالای برای ارائه بازی خوب برخوردار هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کریمی به عنوان مربی و بازیکن روی نیمکت می نشیند اظهار داشت: ما دو بازیکن مصدوم داریم و 23 بازیکن آماده. نفراتی که آماده اند روی نیمکت می نشینند و این دو بازیکن روی نیمکت حضور نخواهند داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین به این موضوع اشاره کرد که از قدرت تیم ازبکستان اطلاع دارد و نقاط ضعف این تیم را می شناسد و افزود: هیچ شکی نیست که نوع بازی و روش بازی ازبک ها مانند روس هاست و این عملکردی نیست که ایرانی ها به آن عادت داشته باشند. آنها تیم قدرتمندی دارند که در طول 90 دقیقه قدرت خود را نشان می دهند و ما در این بازی برای موفقیت نیاز به تمرکز کامل داریم.

کارلوس کی روش صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: مطمئنا درون خانه می توانیم با تمرکز بیشتر برنامه هایمان را اجرا کنیم. این اطمینان را دارم که کل تیم انگیزه لازم برای این مسابقه را دارند و جنگجویانه بازی می کنند تا به نتیجه مورد نظرمان برسیم.

در این هنگام خبرنگاری پرسید که شما تضمین نمی دهید اما قطعا هدف تان پیروزی است که وی اینگونه پاسخ داد: مطمئن باشید بازیکنان با انگیزه و روحیه جنگجویانه بازی می کنند اما نتیجه دست خداست و ما دخالتی در آن نداریم.

کی روش بار دیگر بر حضور تماشاگران در این دیدار تاکید کرد و افزود: حضور پرشور تماشاگران در این بازی حائز اهمیت و مهم است. ما نه باید نه تنها درون زمین بلکه بیرون زمین هم به کل جهان و خصوصا ازبک ها نشان دهیم کشوری هستیم که با عشق و علاقه زیاد فوتبال را پیگیری می کنیم و با این شرایط استحقاق حضور در جام جهانی را داریم. ما باید با این حمایت به قطر، کره و دیگر ملت ها و مسئولان جهان نشان دهیم که ایران شایستگی حضور در جام جهانی را دارد. به همین دلیل حضور تماشاگران ضروری است.

وی نشان دادن اتحاد و همدلی بین تماشاگران و تیم ملی را یکی دیگر از دلایل حضور تماشاگران در این بازی دانست و افزود: بازیکنان در زمین باید طوری بازی کنند که هواداران با غرور و افتخار از آنها یاد کنند و در مجموع نشان دهیم همه با هم متحد هستیم. تماشاگران هم باید هم در زمان حمله و هم در زمانی که نیاز است دفاع کنیم از ما حمایت کنند تا بتوانیم بهترین شرایط را رقم بزنیم.

کی روش در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید که آیا آن پرچم کوچک را همراه خود دارید گفت: آن را با خود نیاورده ام اما در جای امن قرار داده ام و تنها در موارد خاص آن را به همراه خواهم آورد.

کاسیمف: بازی در مقابل صدهزار هوادار ایرانی دشوار است 
  
سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان گفت: بازی در استادیوم آزادی و در مقابل صد هزار هوادار ایرانی مشکل است.

 میرجلال کاسیمف در جمع خبرنگاران افزود: بازی برای هر دو تیم ایران و ازبکستان بازی سختی خواهد بود به‌ویژه برای تیم ازبکستان چون باید در مقابل هواداران ایرانی بازی کند و تیم ایران هم نشان داده است که در خانه عالی بازی می‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در عین حال گفت: ما هم ثابت می‌کنیم که در جایگاه بالایی هستیم.
وی افزود: دو تیم روز سختی پیش رو دارند زیرا این بازی مشخص می کند کدام تیم در جدول رده‌بندی تیم اول یا دوم و یا سوم یا چهارم خواهد بود.

کاسیمف گفت: شاهد بازی زیبایی خواهیم بود زیرا هر دو تیم قوی هستند و توانسته‌اند دو تیم کره و قطر را شکست دهند.

وی افزود: سعی می کنیم روز سختی را برای تیم فوتبال ایران ایجاد کنیم.

کاسیمف گفت:از آب و هوای تهران و اینکه هوا بارانی است اطلاع داریم و برای بازی کاملا آماده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه دربازی تیم ازبکستان چند بازیکن مصدوم دارد، افزود: ولی ما بازیکنانی قوی داریم و این موضوع تأثیری در بازی تیم ازبکستان ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان یادآور شد: در بازی رفت هم پنج بازیکن مصدوم داشتیم ولی بهتر از ایران بازی کردیم.

کاسیمف در پاسخ به سوالی درباره بازی رفت و شکست تیم ملی ازبکستان مقابل ایران گفت: این اتفاق خیلی وقتها در فوتبال روی می دهد که یک تیم خیلی حمله می کند اما نتیجه نمی گیرد، این بخشی از فوتبال است ولی من نمی پذیرم که تیم ازبکستان ضعیف‌تر از تیم ایران باشد.

فوزیل موسی‌اف بازیکن شماره 9 و هافبک تیم ملی ازبکستان هم نبود کی‌روش را روی نیمکت در بازی برای این تیم بی‌تأثیر دانست و گفت: فقط به برد و سه امتیاز این بازی فکر می‌کنیم.

ایران - ازبکستان؛ جدال 14ساله بدون باخت/ از هت‌تریک دایی تا برد معجزه‌آسا!

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان چهار‌شنبه شب در حالی برای پنجمین بار به مصاف هم می‌روند که تاکنون ملی‌پوشان کشورمان برابر این تیم آسیای میانه نباخته‌اند و در بازی‌های پیشین 3 برد و یک تساوی در کارنامه‌ خود ثبت کرده‌اند.

 پیشینه نبرد تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان به بیش از 14 سال پیش باز می‌گردد، مسابقه‌ای که در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی 1998 تایلند برگزار شد و تیم ملی کشورمان با هدایت منصور پورحیدری مقابل ازبکستان به پیروزی دست یافت.

نیمه نخست آن مسابقه با تک گل علی موسوی به سود ایران به پایان رسید اما در دقایق پایانی نیمه دوم و در حالیکه مدافعان ازبکستان برای جبران گل خورده، از یارگیری با علی دایی غافل شدند و مهاجم آماده آن‌ روزهای تیم ملی در 7 دقیقه 3 بار دروازه این تیم را باز کرد و با ثبت "هت‌تریک"ی ارزشمند از خود، زمینه‌ساز پیروزی 4 بر صفر ایران شد.

پس از 9 سال بار دیگر این دو تیم در چارچوب مرحله گروهی جام ملت‌های 2007 آسیا در ورزشگاه بوکیت جلیل برابر هم به میدان رفتند که رحمان رضایی به اشتباه دروازه حسن رودباریان را باز کرد تا ازبکستان نیمه نخست را با برتری به پایان برساند.

در نیمه دوم اما ایران با ضربه سر سیدجلال حسینی گل خورده را جبران کرد و ضربه تمام کننده جواد کاظمیان که به عنوان بازیکن تعویضی از سوی امیر قلعه‌نویی به میدان فرستاده شده بود، زمینه ساز پیروزی تیم ملی کشورمان در آن دیدار مهم شد تا راه صعود ملی‌پوشان به مرحله یک‌چهارم نهایی جام هموار شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که با هدایت افشین قطبی خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام ملتهای 2011 قطر آماده می‌کرد، در شامگاه شنبه چهاردهم شهریورماه سال 88 در ورزشگاه تاشکند به مصاف ازبکستان رفت. در آن بازی که با قضاوت "راوشان ایرماتوف" برگزار شد، "اودیل احمدوف" در دقیقه 35 از زمین بازی اخراج شد. تنها اتفاق نیمه دوم هم اخراج مجتبی زارع در دقیقه 60 بود تا نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دهند.

رویارویی دوباره ازبکستان و ایران در یک بازی رسمی، به میزبانی حریف آسیای میانه روز 14 خرداد سال 91 برگزار شد اما این‌بار ورزشگاه جار محل برگزاری بازی دو تیم در مرحله چهارم انتخابی جام جهانی بود.

شاگردان کارلوس کی‌روش در آن بازی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند اما درحالیکه توپ و میدان در اختیار تیم ازبکستان بود، در ثانیه‌های پایانی بازی و روی تیزهوشی انصاریفرد و خلعتبری، ایران به گل برتری دست یافت تا 3 امتیاز ارزشمند آن مسابقه که بردی معجزه‌آسا بود، را بدست آوردند.

کمک داور ژاپنی در آن مسابقه ضربه "اودیل احمدوف" بازیکن ازبکستان در دقیقه 74 را که از خط دروازه ایران عبور کرد و در حالتی مشکوک توسط سیدجلال حسینی برگردانده شد را نادیده گرفت تا پس از آن شکست خانگی، "وادیم آبراموف" سرمربی ازبکستان برکنار شود.

در این شرایط نبرد پنجم دو تیم در حالی برای نخستین مرتبه در ایران و ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که ازبکستانی‌ها به فکر کسب اولین پیروزی برابر ایران هستند، هرچند شاگردان کی‌روش برابر نزدیک شدن به جام جهانی تنها به کسب 3 امتیاز این بازی می‌اندیشند.

نتایج کامل دیدارهای گذشته تیم‌های ایران و ازبکستان به شرح زیر است:

بازی شماره یک - 14/12/1998

* ایران 4 - اربکستان صفر، ورزشگاه سوفاچالاسی(مرحله یک‌‎چهارم نهایی بازی‌های آسیایی 1998 تایلند)
گل‌ها: علی موسوی(29)، علی دایی(83، 88 و 90)

بازی شماره 2 - 11/07/2007

* ایران 2 - ازبکستان یک، ورزشگاه بوکیت جلیل(مرحله گروهی جام ملت‌های 2007 آسیا)
گل‌ها: سیدجلال حسینی(55) و جواد کاظمیان(75) برای ایران - رحمان رضایی(16- گل به خودی) برای ازبکستان

بازی شماره 3 - 05/09/2009
* ازبکستان صفر - ایران صفر، ورزشگاه پاختاکور (بازی دوستانه)

بازی شماره 4 - 03/06/2012
* ازبکستان صفر - ایران یک، ورزشگاه جار(مرحله چهارم انتخابی جام جهانی 2014 برزیل)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *