شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

رکورد پله شکسته‌شد/هدف بعدی؛ گردمولر

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 254293
ستاره آرژانتینی بارسلونا مقابل مایورکا دوبار گلزنی کرد تا رکورد پله را در تعداد گل‌های زده در مسابقات رسمی یک ‌سال پشت سر بگذارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، لیونل مسی با به ثمر رساندن 76 گل در بازی‌های رسمی در یک سال رکورد 75 گل پله برزیلی را شکست. پدیده آرژانتینی بارسلونا شب گذشته در برتری 4 بر 2 بارسلونا، 2 بار دروازه مایورکا را گشود.
 
پله در سال 1958 رکورد 75 گل را با سانتوس و تیم ملی برزیل در 53 مسابقه به جا گذاشت و مسی در ترکیب بارسا و تیم ملی آرژانتین در 59 مسابقه رکورد وی را شکست.
 
گرد مولر آلمانی با به ثمر رساندن 85 گل در سال 1972 بالاتر از این 2 بازیکن قرار دارد و مسی هنوز هم وقت دارد تا پیش از به پایان رسیدن سال 2012 رکورد وی را نیز پشت سر بگذارد. تردیدهایی در خصوص رکورد مولر وجود دارد؛ زیرا وی 12 گل خود را در رقابت‌های لیگ کاپ فوتبال به ثمر رسانده که در آن موقع رسمیت نداشت.
 
مسی که دومین کفش طلای خود را به عنوان بهترین گلزن فصل 12-2011 دریافت کرد، هر روز به دریافت توپ طلا برای چهارمین سال متوالی نزدیک‌تر می‌شود.
 
اگر مسی برنده توپ طلا شود اولین بازیکن در تاریخ فوتبال است که توانسته 4 بار این جایزه را از آن خود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *