يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

مردچتربه‌دست:من‌یک رسانه‌خاموشم+عکس

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 252697
مرد جوانی که طی روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات با لباس و گریمی خاص به اجرای حرکات نمایشی می‌پرداخت، خود را یک رسانه خاموش معرفی می‌‌داند که با سکوتش کار می‌کند.
به گزارش جهان، سید حمیدرضا قریشی بازیگر تئاتر و هنرهای نمایشی است که طی چند روز گذشته در راهروهای شبستان مصلی که محل برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌هاست، به اجرای حرکات نمایشی با ظاهری عجیب و چتری به دست، می‌پرداخت. قریشی در گفتگو با مهر، کار خود را، یک کار خاموش و با سکوت عنوان کرد.
 
این بازیگر تئاتر گفت: نقش و لباسی را که الان به تن دارم، عباس تقی آبادی طراحی کرده است. من پیش از این با همین گریم در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال هم ایفای نقش می‌کردم. حرکاتی که من انجام می‌دهم پرفورمنس آرت است و همان‌طور که اشاره کردم گریم و لباسم برگرفته از اجراهایی است که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال داشتم و به نظرم در نمایشگاه مطبوعات کاربرد زیادی ندارد ولی این تصمیم را کارگردان گرفته است.
 
وی افزود: چنین هنری هنوز در فضای مطبوعات ما جا نیافتاده است و هنوز هم نگاه‌های عجیب و حاکی از تعجب حاضران را می‌بینم. من یک رسانه خاموشم و با سکوتم کار خود را انجام می‌دهم. چون کارم در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال پسندیده شد، به این نمایشگاه هم دعوت شدم. من علاوه بر این پیاده‌روی‌ها نمایش مجسمه هم دارم.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000252/nf00252697-1.jpg

قریشی درباره دستمزش گفت: دستمزد من از صبح تا شب، مبلغی بین 50 تا 150 هزار تومان است. همان‌طور که گفتم من یک رسانه خاموشم و سعی می‌کنم با حرکت و سرعت حرفم را بزنم. حالا هرکسی می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد.
 
این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا فضای داخل شبستان مصلی با وجود کت و شلوار ضخیم و طرح گریمش، برایش گرم و آزاردهنده نیست، گفت: گرم که می‌شود ولی کار شما و استقبال مردم به من انرژی می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *