جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بیماری های کودکان را بشناسید

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۰۷
کد مطلب: 249898
اغلب بیماری های کودکان بیماری تنفسی، فوقانی،گوارشی و ویروسی هستند.
به گزارش جهان، دکتر بحری فرد متخصص کودکان و نوزادان در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:درمان این نوع بیماری ها مهارتی بوده و با مراجعه به پزشک و گذراندن دوره درمان خود به خود معالجه می شوند .
 
وی در خصوص بهبودی کامل این بیماری های تنفسی، فوقانی و گوارشی افزود: 85 درصد از این بیماري ها بستگي به قدرت ویروس و دفاع بدن دارد و طول درمان آن بین 3 الی 3 هفته تا بهبودی است.همچنین 15 درصد بیماران به بهبودی کامل نمی رسند و باید تحت درمان قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: بیشتر بیماری های تنفسی، فوقانی و گوارشی اکتسابی بوده و با علت مادرزادی کمتر دیده می شود.
 
بحری فر در خصوص بیماری های مادرزادی عنوان کرد: تعدادی در کودکان که دارای این نوع بیماری بوده ، از بدو تولد مشخص خواهد شد ،ولی تعدادی از  بیماران در قالب تشخیص داده نمی شود کم کم علائم خود را نشان می دهد به طور مثال: کم کاری تیروئید مادرزادی بوده و در بدو تولد کودک این بیماری مشخص شده و تست غربالگری گرفته خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: انواع تست های غربالگری در خارج از کشور بسیار وجود دارد ولی در ایران تست غربالگری تنفسی، فوقانی و گوارشی و پوستی در حال حاضر وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *