شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شایع‌ترین بیماری در بین کودکان

پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 287090
مدرس دانشکده پیراپزشکی مشهد گفت: انحراف چشمی شایع‌ترین بیماری در بین کودکان است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، منطقه خراسان، محمد جواد خوش‌ سیما در حاشیه سیزدهمین کنگره اپتومتریست خراسان گفت: انحراف چشمی جزء بیماری‌های شایع در بین کودکان است که در صورت اطلاع به موقع توسط والدین قابل درمان است.
 
وی گفت: این بیماری به علل مختلفی از جمله تشنج، تیروئید، دوربینی بالا در دوران‌های جنینی، رشد، و یا به علت حوادث رخ می‌دهد.
 
مدرس دانشکده پیراپزشکی مشهد افزود: انحراف چشمی یا استرابیسم، بیماری است که در آن دو چشم در یک محور قرار ندارد و متقارن نیست.
 
خوش‌سیما ادامه داد: درنوزدان یک تا دو ماهه به علت عدم توازن عضلانی، انحراف بینایی طبیعی است اما پس از سه ماهگی بایستی به محض مشاهده کمترین انحراف، برای سنجش بینایی به اپتومتریست‌ها مراجعه کرد تا پس از تشخیص از ابتلای کودکان به تنبلی چشم جلوگیری شود.
 
وی گفت: طرح غربالگری چشم با هدف شناسایی و درمان این بیماری در بین کودکان زیر هفت سال از سال 76 ابتدا در استانهای خراسان و سپس در سطح کشور اجرا شد.
 
خوش سیما افزود: دوبینی از علائم انحراف چشم در سنین بالاست که بیشتر به علت سوانح و بیماری‌ها بوجود می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *