شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱۱

بررسی پرونده‌مشايي درکميسيون اصل90

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 248861
سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس گفت: در راستاي شکايت برخي اشخاص حقيقي و حقوقي، پرونده "اسفنديار رحيم‌مشايي" در دستور کار اين کميسيون قرار گرفته و در آينده نزديک بررسي مي‌شود.
به گزارش جهان، مصطفي افضلي‌فرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از پيگيري پرونده مشايي خبر داد و گفت: پرونده اسفنديار رحيم‌مشايي، رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور در دستور كار كميسيون اصل 90 قرار گرفته و در آينده نزديك بررسي خواهد شد.

وي تصريح كرد: پيشتر در راستاي شكايت برخي اشخاص حقيقي و حقوقي از رحيم‌مشايي به کميسيون اصل 90، پرونده‌اي در اين خصوص در اين كميسيون تشكيل شده ولي تا به امروز بررسي نشده است.

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينكه در حال حاضر پرونده‌هاي اولويت‌دار ديگري در دستور كار داريم، خاطرنشان كرد: نمي‌توانيم زمان دقيقي را براي بررسي پرونده رحيم‌مشايي مشخص كنيم ولي اين پرونده در دستور كار قرار گرفته و در آينده نزديك بررسي خواهد شد.

گفتني است کميسيون اصل 90 يکي از کميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي است که وظيفه محول شده به مجلس در اصل نودم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را انجام مي‌دهد.

در اصل نودم قانون اساسي آمده است: "هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند؛ مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه و یا قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام كند و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جرات ندارن كه پرونده فتنه88 رو بررسي و تحقيق كنن رفتن سراغ مشايي ...
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید این اصل نود مگه دادگاه که حکم میخواد بده مثلا حکم داد ... ..
دادگاه میتونه حکم بده چون اون شخص رو میارن و اون توضیح میده و حکم دادگاه قابلیت اجرایی داره
...
Iran, Islamic Republic of
...همه مشکلاتشان شده است این مشایی
..
جالبه، فقط بلدن بگن "شکایت"، یکی نیست بگه براچی آخه؟ به چه ...
ما که چند ساله نفهمیدیم
Iran, Islamic Republic of
مشایی مشایی مشایی. واقعا جای تاسف داره خدمتگذار ترین دولت تاریخ را با این چماق مشایی میخوان بکوبن
1-مسکن مهر
2-حذف شرکتههای ظالم پیمانکاری
3-طرحهای عمرانی
4- سفرهای استانی
و...
این همه خدمت رو با بهانه مشایی میخوان ببرن زیر سوال
بدبخت و بیچاره ما مردم که اولویت مسائل بی خود و بی جهت بر مسائل کلان در کمیسیون اصل 90 مجلسمان ارجح شده...
اصل 90 مخصوص رسیدگی به شکایات مردم است. ممکن است یه نظر سنجی کنید ببینید مردم از شهرداری ها بیشتر شاکی هستند یا از مشایی؟
جالبه
....ریشه مشکلات است؟
Iran, Islamic Republic of
خوبه
Sweden
با با ول كنيد ، هر كس راس كار أمد كه مجرم نيست...